اشتهای مردم چین برای سرمایه‌گذاری روی طلا در سه ماهه دوم افزایش یافته است

اشتهای مردم چین برای سرمایه‌گذاری روی طلا در سه ماهه دوم افزایش یافته است
آنچه در این مقاله میخوانید

شورای جهانی طلا (World Gold Council) روز سه‌شنبه اعلام کرد که در سه‌ماهه دوم، چین شاهد افزایش قابل توجهی در تمایل به سرمایه‌گذاری در طلا بود و احتمالاً این علاقه‌مندی به دارایی‌های امن بیشتر نیز افزایش یابد.

در سه‌ماهه دوم، ورودی‌های صندوق‌های قابل معامله طلا (ETF) به حدود ۱۴ میلیارد یوان (۲ میلیارد دلار) یا ۲۵ تن متریک رسید که رکوردی تاریخی محسوب می‌شود. شورای جهانی طلا افزود که در نیمه اول سال، صندوق‌های ETF طلا در چین همچنان ورودی‌هایی جذب کردند، به طوری که دارایی‌های تحت مدیریت و دارایی‌های نگهداری شده به ترتیب ۵۰ درصد و ۷۷ درصد افزایش یافت، که عمدتاً ناشی از افزایش قیمت فلز زرد بوده است.

سرمایه‌گذاری در شمش‌ها و سکه‌های طلا در سه‌ماهه گذشته به ۸۰ تن رسید، که ۶۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است و بهترین عملکرد سه‌ماهه دوم از سال ۲۰۱۳ تاکنون را نشان می‌دهد. افزایش قیمت طلا و تقاضای سرمایه‌گذاران برای حفظ ثروت، سرمایه‌گذاری در شمش‌ها و سکه‌های طلا را در نیمه اول سال به ۱۹۰ تن رسانده است، که این میزان افزایش ۶۵ درصدی نسبت به نیمه اول سال گذشته داشته است.

وانگ لیکسین (Wang Lixin)، مدیرعامل شورای جهانی طلا (چین) (World Gold Council (China))، نسبت به تقاضای سرمایه‌گذاری در طلای فیزیکی در چین برای نیمه دوم سال، ابراز خوش‌بینی کرد.

وانگ گفت:

“با کاهش نرخ‌های بهره داخلی و فشارهای احتمالی بر دارایی‌های محلی، احتمال افزایش تقاضا برای سرمایه‌گذاری‌های امن در بین سرمایه‌گذاران وجود دارد. با این حال، عدم قطعیت در روند قیمت طلا ممکن است تقاضا برای شمش‌ها و سکه‌های طلا را در نیمه دوم سال کاهش دهد.”

از سوی دیگر، تقاضا برای جواهرات طلایی در چین به پایین‌ترین سطح سه‌ماهه دوم از سال ۲۰۰۹ رسید که تحت تأثیر افزایش قیمت طلا و کاهش رشد اقتصادی قرار گرفت. مصرف جواهرات در نیمه اول سال در چین با کاهش ۱۸ درصدی نسبت به سال گذشته به ۲۷۰ تن رسید.

وانگ افزود: در نیمه دوم سال، عوامل فصلی ممکن است منجر به افزایش جزئی در تقاضای داخلی برای جواهرات طلا شود.

به گزارش شورای جهانی طلا (WGC)، تقاضای جهانی طلا در سه‌ماهه دوم به رکورد بالایی رسید و با افزایش 4 درصدی نسبت به سال گذشته به 1,258 تن رسید که قیمت‌ها را بالا برد. متوسط قیمت طلا برای این دوره 2,338 دلار در هر اونس بود که 18 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشت. در ماه می، قیمت طلا به بالاترین سطح 2,427 دلار در هر اونس رسید.

ذخایر طلا بانک‌های مرکزی جهانی در سه‌ماهه دوم سال 184 تن افزایش یافت که نسبت به سال گذشته 6 درصد افزایش داشت، اما کمتر از سه‌ماهه قبلی بود.

با وجود این که بانک مرکزی چین، به ‌عنوان یکی از خریداران عمده، ذخایر طلای خود را در ماه‌های می و ژوئن پس از 18 ماه متوالی افزایش به 2,264 تن حفظ کرد، جان رید (John Reade)، استراتژیست ارشد بازار در شورای جهانی طلا، گفت که این وضعیت پیش‌بینی‌های قبلی شورا را تغییر نخواهد داد. او اظهار داشت که بانک‌های مرکزی جهانی احتمالاً طی 12 ماه آینده به افزایش ذخایر طلای خود ادامه خواهند داد چون تغییری قابل توجه در نیمه دوم سال پیش‌بینی نمی‌شود.

طبق گزارش شورای جهانی طلا (WGC)، استفاده از طلا در بخش فناوری در نیمه اول سال به دلیل ادامه روند هوش مصنوعی، 11 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.

در سطح جهانی، سرمایه‌گذاری در شمش و سکه طلای خرده‌فروشی در سه‌ماهه دوم 5 درصد کاهش یافت و به 261 تن رسید، که عمدتاً به دلیل تقاضای ضعیف از بازارهای غربی بود. قیمت‌های بی‌سابقه طلا تاثیر خود را بر مصرف جواهرات در سه‌ماهه دوم گذاشت و حجم‌ها با 19 درصد کاهش نسبت به سال گذشته به 391 تن، پایین‌ترین سطح در چهار سال گذشته، رسید. همچنین یک کاهش جزئی 7 تنی در موجودی ETF‌های طلای جهانی در سه‌ماهه دوم ثبت شد.

دیدگاه خود را درباره اشتهای مردم چین برای سرمایه‌گذاری روی طلا در سه ماهه دوم افزایش یافته است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.