تقاضای جهانی برای طلا مثل همیشه بالا است

تقاضای جهانی برای طلا مثل همیشه بالا است
آنچه در این مقاله میخوانید

مدیر دارایی ETF شرکت معدنچیان طلای VanEck اکنون به ۱ میلیارد دلار در دارایی‌های تحت مدیریت رسیده است. این ETF خالص عملکرد شاخص NYSE Arca Gold Miners را دنبال می‌کند، که شامل بزرگ‌ترین شرکت‌های دولتی جهان است که عمدتاً در استخراج طلا و نقره فعالیت می‌کنند.

در خصوص رشد حجم صندوق در میان روند صعودی اخیر قیمت طلا، مارتین روزمولر (Martijn Rozemuller)، مدیر عامل VanEck اروپا گفت:

“با توجه به محیط کلان اقتصادی و ژئوپلیتیکی فعلی – از جمله تورم ماندگار با وجود نرخ‌های بهره بالاتر و درگیری‌های جهانی مداوم – تقاضای جهانی برای طلا همچنان بالا است.”

با توجه به وضعیت تاریخی طلا به عنوان دارایی امن مورد ترجیح سرمایه‌گذاران، سرمایه‌گذاران به دنبال حفاظت و پوشش دادن سبدهای سرمایه‌گذاری خود برای مواجهه با آینده هستند. علاوه بر این، افزایش‌های قابل توجه در ذخایر بانک‌های مرکزی فشار افزایشی و تقاضا برای طلا را ایجاد کرده است، که منجر به چشم‌انداز صعودی برای امسال و سال‌های آینده شده است.

تقاضای سرمایه‌گذاران برای طلا به عنوان دارایی امن در حال افزایش قیمت‌ها است. قیمت فعلی طلا به یک رکورد جدید بالای ۲,۳۰۰ دلار آمریکا رسیده است که این موضوع به نفع شرکت‌های استخراج طلا نیز است، چون افزایش تقاضا برای فلزات گرانبها فروش و سود بیشتری برای آنها ایجاد می‌کند.

ایمارو کاسانووا (Imaru Casanova)، مدیر سبد سرمایه طلا و فلزات گرانبها در VanEck گفت:

“در ماه مارس، سهام شرکت‌های استخراج طلا عملکرد بهتری نسبت به خود طلا داشتند. این مسئله می‌تواند آغاز یک روند بازگشت به میانگین باشد، جایی که سهام شرکت‌های استخراج طلا بازدهی بیشتری نسبت به خود طلا داشته و در زمان افزایش قیمت طلا، عملکرد بهتری نشان می‌دهند.”

سرمایه‌گذاران آینده‌نگر باید در نظر داشته باشند که ثبات بلندمدت یک روند صعودی در بازارهای مالی همچنان نامشخص باقی می‌ماند و ممکن است به عوامل متعددی بستگی داشته باشد.

چرا باید قبل از خرید طلا، سهام شرکت‌های استخراج طلا را خریداری کرد؟

سهام شرکت‌های معدنی ترکیبی از مزایا و ریسک‌های مواجهه با طلای فیزیکی و دارایی‌های درآمدزا را ارائه می‌دهند، چون می‌توانند هم از سبد سرمایه‌گذاری در برابر تورم محافظت کنند و هم از طریق تنوع‌بخشی ریسک‌ها را کاهش دهند. مواجهه از طریق یک ETF دسترسی ساده و مقرون‌به‌صرفه‌ای به این بازار پیچیده را فراهم می‌کند.

سهام برتر در ETF شرکت معدنچیان طلای VanEck در حال حاضر شامل Newmont Corporation ، Agnico Eagle Mines Ltd  و Barrick Gold Corporation هستند.

این ETF کاملاً پشتیبانی شده و در حال حاضر شامل ۵۳ سهام است و نسبت هزینه‌های کل (TER) آن ۵۳ واحد است.

VanEck بزرگترین ارائه‌دهنده ETF‌های استخراج طلا در جهان بر اساس دارایی‌های تحت مدیریت است و دارایی‌های صندوق‌های ترکیبی آن حدود ۲۱ میلیارد دلار آمریکا است (تا ۲۴ مه ۲۰۲۴).

دیدگاه خود را درباره تقاضای جهانی برای طلا مثل همیشه بالا است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.