گزارش روزانه بازار فارکس، 5 آگوست 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 5 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • ارزش سهام آسیا در طول شب به میزان چشمگیری کاهش یافت.
  • داده‌های مربوط به مشاغل ایالات متحده در روز جمعه پایین‌تر از حد انتظار بود.
  • رژیم صهیونیستی اسرائیل برای مجموعه‌ای از حملات از سوی ایران و حزب الله آماده می‌شود.

اخبار بازار

  • ارزش سهام‌های آسیایی به شدت کاهش یافته‌اند و به طور خاص، نیکی (Nikkei) با کاهش ۱۳ درصدی معامله می‌شود. نرخ‌های ارز نیز به طور گسترده‌ای این کاهش‌ها در سهام را منعکس کرده‌اند، به طوری که ارزش جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USDJPY) حدود ۳.۵ درصد و جفت ارز دلار آمریکا/ یوان چین (USDCNH) حدود ۰.۸ درصد کاهش یافته‌اند، و به نظر می‌رسد که فعالان بازار برخی از پوزیشن‌های با اطمینان بالا را بازگشایی کرده و رویکرد ریسک‌گریزی را در پیش گرفته‌اند. (بلومبرگ)
  • در روز جمعه، داده‌های مشاغل آمریکا به طور کلی ضعیف‌تر از حد انتظار منتشر شد که باعث کاهش ارزش دلار آمریکا شد. ارقام مربوط به حقوق و دستمزد غیرکشاورزی با ۱۱۴ هزار در مقابل اتفاق نظر ۱۷۵ هزار منتشر شد. داده قبلی نیز از ۲۰۶ هزار به ۱۷۹ هزار اصلاح شد که نشان‌دهنده کاهش گسترده در اقتصاد آمریکا است. پس از انتشار این داده‌ها، ارزش دلار آمریکا به طور گسترده‌ای کاهش یافت و شاخص دلار ۰.۸ درصد کاهش یافت. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
  • تیم تحقیقات بارکلیز اکنون پیش‌بینی خود را برای مسیر نرخ بهره فدرال رزرو در سال جاری تغییر داده‌اند و اکنون برای سه کاهش ۲۵ واحدی در ماه‌های سپتامبر، نوامبر و دسامبر فراخوانی کرده‌اند، در حالی که پیش از این دو کاهش نرخ بهره پیش‌بینی شده بود. این پیش‌بینی کمتر از چیزی است که بازار انتظار دارد، چون تیم تحقیقات بارکلیز معتقد است که داده‌های اشتغال به طور کلی پایدار خواهند ماند و بنابراین کاهش‌های بیشتر نرخ بهره ضروری نیستند. (تحقیقات بارکلیز)
  • رژیم صهیونیستی اسرائیل برای احتمال حمله از سوی ایران و حزب‌الله آماده می‌شود. این حملات از سوی ایران به عنوان تلافی برای ترور مجموعه‌ای از رهبران برجسته حزب‌الله توسط اسرائیل انجام خواهد شد. ایالات متحده در حال ارسال تسلیحات دفاعی به منطقه است و در عین حال، به غزه برای آتش‌بس فشار می‌آورد تا به جلوگیری از جنگ اسرائیل در دو جبهه کمک کند. به دلیل افزایش تنش‌ها، نرخ تبدیل دلار به شِکلل اسرائیل (USDILS) از آغاز هفته گذشته تقریباً 5 درصد افزایش یافته است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 5 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.