لایحه جدید سنا سرویس مخفی ایالات متحده را برای مبارزه با جرایم سایبری دارایی دیجیتال قادر می‌سازد

لایحه جدید سنا سرویس مخفی ایالات متحده را برای مبارزه با جرایم سایبری دارایی دیجیتال قادر می‌سازد
آنچه در این مقاله میخوانید

سناتورهای ایالات متحده لایحه‌ای را برای تقویت سرویس مخفی در مقابله با جرایم سایبری مرتبط با دارایی‌های دیجیتال معرفی کرده‌اند. این لایحه به افزایش استفاده از ارزهای دیجیتال برای فعالیت‌های غیرقانونی می‌پردازد و دفتر حسابرسی دولت را موظف می‌کند تا کارایی نیروهای انتظامی در مقابله با پول‌شویی در جرایم سایبری را ارزیابی کند.

لایحه جدید مبارزه با جرایم سایبری و پول‌شویی با دارایی‌های دیجیتال را هدف قرار می‌دهد

سناتورهای کاترین کورتز ماستو (Catherine Cortez Masto)، چاک گرسلی (Chuck Grassley) و ایمی کلوبوچار (Amy Klobuchar) روز جمعه اعلام کردند که لایحه “مبارزه با پول‌شویی در جرایم سایبری” را معرفی کرده‌اند تا به “سرویس مخفی کمک کند بهتر بتواند جرایم سایبری را شناسایی و مهار کند.” در بیانیه آنها آمده است:

“این لایحه به طور خاص قوانین فعلی را به‌روزرسانی می‌کند تا سرویس مخفی را مجاز به تحقیق در مورد اشکال جدید فعالیت‌های مجرمانه مرتبط با دارایی‌های دیجیتال کند.”

سناتور کورتز ماستو (Catherine Cortez Masto) اظهار داشت: “تأمین مالی فعالیت‌های مجرمانه از طریق دارایی‌های دیجیتال تهدید مستقیمی برای امنیت و ایمنی کشور ما محسوب می‌شود.” او تأکید کرد که این قانون برای تقویت توانایی آژانس در مقابله با اشکال جدید جرم مالی ضروری است.

سناتور گرسلی (Chuck Grassley) نیز اظهار کرد: “مؤسسات مالی مشکوک اغلب پشت جرایم در جوامع ما هستند. اگر می‌خواهیم با جدیت با طرح‌های پول‌شویی مقابله کنیم، به قابلیت‌های قوی ارزیابی تهدید نیاز داریم.”

این ابتکار قانونی به نگرانی‌های وزارت خزانه‌داری ایالات متحده و کارشناسان جرایم مالی درباره استفاده فزاینده از ارزهای دیجیتال برای فعالیت‌های غیرقانونی مانند پول‌شویی و تأمین مالی تروریسم پاسخ می‌دهد. این لایحه قصد دارد تا بخش 3056(b) از ماده 18 قانون ایالات متحده را اصلاح کند تا جرایم جدیدی را تحت نظر تحقیقاتی سرویس مخفی ایالات متحده قرار دهد. این لایحه همچنین ملزم می‌کند که دفتر حسابرسی دولتی (GAO) مطالعاتی را در مورد اجرای بخش 6102 از قانون مبارزه با پول‌شویی سال 2020 انجام داده و گزارشی تهیه کند که به‌ویژه بر اثربخشی اجرای قانون در شناسایی و جلوگیری از پول‌شویی در جرایم سایبری تمرکز دارد.

نمایندگان اسکات فیتزجرالد (Scott Fitzgerald)، زک نان (Zach Nunn)، گرگوری میکس (Gregory Meeks) و مدلین دین (Madeleine Dean) اوایل امسال قوانین مشابهی را در مجلس نمایندگان ایالات متحده معرفی کردند.

نظر شما در مورد قانون جدید که جرایم سایبری و پولشویی با دارایی‌های دیجیتال را هدف قرار می‌دهد، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره لایحه جدید سنا سرویس مخفی ایالات متحده را برای مبارزه با جرایم سایبری دارایی دیجیتال قادر می‌سازد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.