نسبت طلا به نقره تا پایان سال به 75 واحد کاهش یافت

نسبت طلا به نقره تا پایان سال به 75 واحد کاهش یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

افت سود قابل توجه اخیر در بازار طلا تأثیر چشمگیری بر قیمت‌های نقره داشته است؛ اما نوسانات در بازار شروع به کاهش کرده است و انتظارات رو به افزایش است که فدرال رزرو تا پایان سه‌ماهه جاری نرخ بهره را کاهش دهد.

در این شرایط، تحلیلگران کالا در بانک آمریکا به رهبری مایکل ویدمر (Michael Widmer)، تحلیلگر فلزات گرانبها انتظار دارند که نقره جایگاه خود را پیدا کند و بار دیگر از فلز زرد پیشی بگیرد.

ویدمر در گزارشی که روز چهارشنبه منتشر شد، اظهار داشت که اگرچه نقره به دلیل بازار کوچکتر خود نوسانات بیشتری دارد، اما به نظر می‌رسد که از پشتیبانی فاندامنتال قوی‌تری برخوردار است.

او در یادداشت خود نوشت:

“در حالی که نوسانات ضمنی 3 ماهه طلا در حدود نیمی از سطح نقره معامله می‌شود، قبل از این که سودها بازگردند، بازگشت‌های ریسک طلا در ماه‌های اخیر به طور متناوب افزایش یافته‌اند، چون فدرال رزرو هنوز به چرخه کاهش نرخ بهره نپرداخته است. بازگشت ریسک نقره از بهار افزایش یافته و همچنان بالاست که نشان دهنده چشم‌انداز فاندامنتال قوی‌تر برای این فلز درخشان سفید است.

این نظرات در حالی بیان می‌شود که قیمت‌های طلا توانسته‌اند دوباره به بالای 2,400 دلار در هر اونس برسند، در حالی که نقره سطح مقاومت حدود 29 دلار در هر اونس را آزموده است. عملکرد اخیر طلا نسبت طلا-نقره را به بالاترین سطح دو ماهه یعنی 86.79 رسانده است. با این حال، مومنتوم در حال تغییر است و توجه مجدد به نقره جلب می‌شود. نسبت طلا-نقره در حال حاضر در 84.3 برآورد می‌شود.

بانک آمریکا در حال حاضر قیمت‌های نقره را در سال جاری به طور میانگین حدود ۲۸ دلار در هر اونس در نظر می‌گیرد. انتظار می‌رود میانگین قیمت به شدت به ۳۴.۵۰ دلار در هر اونس در سال ۲۰۲۵ افزایش یابد.

ویدمر در آخرین گزارش خود گفت که انتظار دارد نسبت قیمت طلا به نقره تا پایان سال ۱۰ واحد دیگر کاهش یابد. او انتظار دارد نقره از طلا پیشی بگیرد چون اقتصاد جهانی تقاضای صنعتی برای فلز سفید را افزایش می‌دهد.

او گفت: “در حالی که پس‌زمینه دلار ضعیف‌تر و کاهش نرخ‌ها از هر دو فلز گرانبها حمایت می‌کند، شتاب مجدد تولید صنعتی به سال آینده باید به نقره کمک کند تا عملکرد بهتری داشته باشد.”

او اضافه کرد که همراه با رشد اقتصادی پایدار، تقاضای رو به رشد برای انرژی سبز، مصرف صنعتی نقره را افزایش خواهد داد. ویدمر خاطرنشان کرد که چین همچنان کشوری است که در مورد تقاضای صنعتی نقره باید زیر نظر داشت.

ویدمر گفت :

“مصرف نقره در چین به دلیل استفاده رو به رشد از صنعت خورشیدی تقویت شده است، در حالی که تولید داخلی نقره کاهش یافته چون کارخانجات ذوب فلزات این کشور با عرضه محدود جهانی مواجه هستند. واردات نیز در کشورهای دیگر بهبود یافته است، به ‌طوری ‌که هم ایالات متحده و هم ژاپن خرید نقره از خارج را افزایش داده‌اند. تولیدکنندگان پنل‌های خورشیدی در سال‌های اخیر استفاده از نقره را افزایش داده‌اند، به‌طوری‌که انجمن صنعت فتوولتائیک چین (CPIA) برآورد می‌کند که بخش خورشیدی فتوولتائیک چین سال گذشته ۲۲۰ میلیون اونس نقره یا ۱۸ درصد از تقاضای جهانی نقره (ما فرض می‌کنیم که کمتر از این مقدار است) مصرف کرده است. این سازمان انتظار دارد امسال نیز رشد قابل توجهی داشته باشد.”

اما تقاضا تنها عامل تأثیرگذار بر نقره نیست. عرضه معدنی این فلز گرانبها با مصرف آن همگام نشده است.

ویدمر گفت : “کمبودها چیز جدیدی نیستند، اما قیمت نقره بین سال‌های ۲۰۲۰ و سه‌ماهه اول سال ۲۰۲۴ در محدوده‌ای ثابت بوده و به طور متوسط حدود ۲۳.۵ دلار در هر اونس معامله می‌شده است. این موضوع تحت تأثیر شدید موجودی‌های سالم بوده است”.

دیدگاه خود را درباره نسبت طلا به نقره تا پایان سال به 75 واحد کاهش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.