استاد دانشگاه وارتون خواستار کاهش اضطراری نرخ بهره به دنبال رکود بازار شد

استاد دانشگاه وارتون خواستار کاهش اضطراری نرخ بهره به دنبال رکود بازار شد
آنچه در این مقاله میخوانید

جرمی سیگل (Jeremy Siegel)، استاد مالی و اقتصاددان ارشد، خواستار کاهش اضطراری 75 واحدی نرخ بهره از سوی فدرال رزرو پس از نزول بازار شد. وی بر ضرورت این کاهش تأکید کرده و پیشنهاد داد که ماه آینده نیز یک کاهش دیگر انجام شود تا با اهداف فدرال رزرو در مورد تورم و اشتغال هماهنگ شود. سیگل هشدار داد که عدم اقدام می‌تواند به واکنش‌های منفی بازار منجر شود و از واکنش کند فدرال رزرو به عنوان یک اشتباه سیاستی بزرگ انتقاد کرد.

جرمی سیگل خواستار کاهش اضطراری نرخ بهره برای تثبیت اقتصاد شد

جرمی سیگل (Jeremy Siegel)، استاد بازنشسته مالی در دانشکده وارتون (Wharton School of Business) دانشگاه پنسیلوانیا و اقتصاددان ارشد در شرکت مدیریت دارایی ویزدوم‌تری (Wisdomtree)، تحلیل اقتصادی خود را در مصاحبه‌ای با CNBC در روز دوشنبه و در پی نزول قابل توجه بازارهای جهانی به اشتراک گذاشت.

او با اشاره به این که پیشنهاد وی ممکن است مردم را شگفت‌زده کند، تأکید کرد:

“من خواستار کاهش اضطراری 75 واحدی نرخ بهره از سوی فدرال هستم، با یک کاهش 75 واحدی دیگر که برای نشست سپتامبر ماه آینده پیشنهاد می‌شود و این حداقل است.”

او تأکید کرد: “نرخ بهره فدرال رزرو در حال حاضر باید بین ۳.۵ درصد تا ۴ درصد باشد.”

وی توضیح داد: “اجازه دهید منطقی ساده از موقعیت خود را ارائه دهم. در نشست ماه ژوئن، فدرال رزرو گفت که هنگامی که تورم به ۲ درصد رسیده و نرخ بیکاری به ۴.۲ درصد افزایش یافته نرخ بلندمدت بهره فدرال رزرو باید ۲.۸ درصد باشد. این نرخ معمولی بهره فدرال رزرو است.”

“خوب، روز جمعه ما در تعداد بیکاری اشتباه کردیم. ما به ۴.۳ درصد رسیده‌ایم … از نظر تورم، ما به ۲.۵ درصد رسیده‌ایم. ما ۹۰ درصد به سمت هدف تورم حرکت کرده‌ایم. ما هدف بیکاری را بیشتر از حد رسیده‌ایم. این‌ها دو هدفی هستند که به صراحت توسط فدرال رزرو ذکر شده‌اند … و چقدر نرخ بهره فدرال را تغییر داده‌ایم؟ هیچی. این کاملاً غیرمنطقی است.”

همچنین، از سیگل پرسیده شد: “اگر به نظر برسد که فدرال رزرو تا ماه سپتامبر کاری انجام نخواهد داد، فکر می‌کنید بازار چگونه واکنش نشان خواهد داد؟” او پاسخ داد:

“خیلی صادقانه بگویم، من فکر می‌کنم بازار بد واکنش نشان خواهد داد.”

سیگل در خاتمه گفت: “اگر آن‌ها به همان کندی که در مسیر بالا بردن نرخ بودند، در مسیر پایین آمدن نیز باشند، که به هر حال بدترین خطای سیاستی در ۵۰ سال گذشته بود، آن‌وقت با این اقتصاد زمان خوبی پیش رو نخواهیم داشت. من فقط سیاست مکتوب خودشان را بازگو می‌کنم: ۲.۸ درصد نرخ بهره معمولی فدرال رزرو، آن‌ها حتی یک واحد را تغییر نداده‌اند، و تقریباً دو برابر نرخ بهره معمولی فدرال رزرو هستند.”

نظر شما در مورد درخواست جرمی سیگل برای کاهش اضطراری نرخ بهره از سوی فدرال رزرو چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره استاد دانشگاه وارتون خواستار کاهش اضطراری نرخ بهره به دنبال رکود بازار شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.