رگولاتور فرانسوی پذیرش برنامه‌های ارائه‌دهنده خدمات رمزارزها را قبل از رگوله شدن MiCA آغاز می‌کند

رگولاتور فرانسوی پذیرش برنامه‌های ارائه‌دهنده خدمات رمزارزها را قبل از رگوله شدن MiCA آغاز می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

مرجع تنظیم مقررات مالی فرانسه (AMF) شروع به پذیرش درخواست‌ها برای مجوز ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های رمزنگاری شده تحت مقررات بازارهای اروپا در دارایی‌های رمزنگاری شده (MiCA) کرده است. این مقررات قبل از اجرای آن در دسامبر ۲۰۲۴، نیازمند مجوز قبلی برای شرکت‌های فعال در بازار ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های رمزنگاری شده در اتحادیه اروپا است و به رعایت دقیق قوانین ضد پولشویی، امنیت سایبری و حاکمیت شرکتی تأکید دارد.

مرجع تنظیم مقررات مالی فرانسه پذیرش درخواست‌های ارائه‌دهندگان خدمات رمزنگاری را پیش از رگوله شدن MiCA آغاز کرد

مرجع تنظیم مقررات مالی فرانسه (AMF) که مسئول نظارت بر بازارهای مالی است، در تاریخ ۲ آگوست (12 مرداد) اعلام کرد که شروع به پذیرش درخواست‌ها برای مجوز ارائه‌دهنده خدمات دارایی‌های رمزنگاری شده (CASP) تحت مقررات بازارهای اروپا در دارایی‌های رمزنگاری شده (MiCA) کرده است. این اقدام چندین ماه قبل از اجرای MiCA انجام می‌شود و این مرجع توضیح داد:

“از تاریخ ۳۰ دسامبر ۲۰۲۴ (10 دی 1403)، مقررات MiCA اروپا مستلزم این است که شرکت‌های فعال در بازار که قصد ارائه خدمات دارایی‌های رمزنگاری شده در اتحادیه اروپا را دارند، مجوز قبلی کسب کنند.

این مقررات شامل ۱۰ خدمت مشخص، از جمله نگهداری و مدیریت دارایی‌های رمزنگاری شده، راه‌اندازی پلتفرم‌های معاملاتی، مبادله دارایی‌های رمزنگاری شده و ارائه مشاوره و مدیریت سبد سرمایه است. علاوه بر این، ارائه‌دهندگان خدمات باید به قوانین سختگیرانه مربوط به مبارزه با پولشویی، امنیت سایبری و حاکمیت شرکتی و سایر زمینه‌ها پایبند باشند.

در طول دوره انتقالی که تا ۳۰ ژوئن ۲۰۲۶ (9 تیر 1405) ادامه دارد، ارائه‌دهندگان موجود فرانسوی می‌توانند بدون داشتن پاسپورت اروپایی به فعالیت‌های خود ادامه دهند، اما باید تا قبل از جولای ۲۰۲۶ مجوز MiCA را برای ادامه فعالیت کسب کنند.

مرجع تنظیم مقررات مالی فرانسه تأکید کرد که الزامات MiCA سختگیرانه‌تر از قوانین فرانسه برای ارائه‌دهندگان خدمات دارایی‌های دیجیتال (DASP) است. این رگولاتور تاکید کرد:

“الزامات تعیین شده توسط قانونگذاران اروپایی برای مجوز MiCA سختگیرانه‌تر از موارد مقرر در قوانین فرانسه در رابطه با ثبت‌نام DASP به صورت “پیشرفته” هستند و حتی بیشتر از ثبت‌نام DASP به صورت “ساده” است.

مرجع تنظیم مقررات مالی فرانسه از افراد علاقه‌مند می‌خواهد که زودتر آماده شوند و به متقاضیان احتمالی توصیه می‌کند که با جنبه‌های کلیدی MiCA، جدول زمانی اجرا و الزامات خاص برای ارائه‌دهندگان خدمات آشنا شوند. جزئیات بیشتر در یک نشریه دقیق در وب‌سایت آن‌ها ارائه شده است.

نظر شما در مورد اقدام مرجع تنظیم مقررات مالی فرانسه (AMF) برای شروع پذیرش درخواست‌ها برای مجوز به عنوان ارائه‌دهنده خدمات دارایی رمزنگاری تحت مقررات MiCA قبل از اجرای آن چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رگولاتور فرانسوی پذیرش برنامه‌های ارائه‌دهنده خدمات رمزارزها را قبل از رگوله شدن MiCA آغاز می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.