اپراتور جعلی خدمات بازیابی رمزارز دستگیر و محکوم شد

اپراتور جعلی خدمات بازیابی رمزارز دستگیر و محکوم شد
آنچه در این مقاله میخوانید

اداره تحقیقات امنیت داخلی نیویورک، مایکل لاچلان (Michael Lauchlan) را به دلیل اداره یک سرویس جعلی بازیابی ارزهای رمزنگاری شده، به نام شبکه حل اختلاف کوین (Coin Dispute Network یا CDN)، متهم کرده است. لاچلان مشتریان را متقاعد کرد که می‌تواند ارزهای رمزنگاری شده گم‌شده آن‌ها را بازیابی کند، اما هزینه‌ها را به جیب زد و اتریوم اضافی را برداشت. او در لاس‌ وگاس دستگیر شد.

متهم شدن اپراتور جعلی کسب‌وکار بازیابی ارزهای رمزنگاری شده

اداره تحقیقات امنیت داخلی (HSI)، یک آژانس برجسته اجرای قانون فدرال در داخل وزارت امنیت داخلی ایالات متحده (DHS)، روز دوشنبه اعلام کرد که تیم کاری نیویورک این آژانس، مایکل لاچلان (Michael Lauchlan) را به دلیل اداره یک کسب‌وکار جعلی بازیابی ارزهای رمزنگاری شده، به نام شبکه حل اختلاف کوین (Coin Dispute Network یا CDN)، که مشتریان را با وعده‌های نادرست در مورد اتریوم (ETH) آن‌ها فریب داده است، متهم کرده است.

طبق اعلام اداره تحقیقات امنیت داخلی، طرح لاچلان شامل متقاعد کردن مشتریان بود که می‌تواند با هزینه‌ای، ارزهای رمزنگاری شده گم‌شده آن‌ها را بازیابی کند، اما در عوض، هزینه‌ها را به جیب زده و از حداقل سه قربانی اتریوم بیشتری استخراج کرده است. او از گزارش‌های جعلی ردیابی بلاکچین برای پشتیبانی از ادعاهای نادرست خود استفاده می‌کرد. ایوان جی. آروولو (Ivan J. Arvelo)، مامور ویژه مسئول اداره تحقیقات امنیت داخلی نیویورک، اظهار داشت:

“مایکل لاچلان (Michael Lauchlan) احتمالاً از کمبود تجربه مشتریان خود در صنعت ارزهای رمزنگاری شده سوءاستفاده کرده و در عوض هزاران دلار آن‌ها را از طریق خدمات جعلی و دارایی‌های سرقت‌شده فریب داده است.”

مامور ویژه اداره تحقیقات امنیت داخلی نیویورک افزود: “امروز، وعده‌های نادرست و معاملات مشکوک ادعایی او را گیر انداخته است.”

بین جولای ۲۰۲۲ و ژوئن ۲۰۲۳، شبکه حل اختلاف کوین (CDN)، تحت پوشش ارائه خدمات تحلیل بلاک چین و بازیابی، مشتریان را برای پرداخت هزینه‌های پیش‌پرداخت فریب داد. لاچلان با استفاده از نام مستعار “مکس هندلر” (Max Handler)، ادعا کرد که معاون رئیس و افسر ارشد بازیابی CDN است. وب‌سایت این شرکت پر از توصیه‌های جعلی و مقالات خبری برای ایجاد اعتبار بود. با وجود این که مشتریان بسیاری هزینه پرداخت کردند، هیچ‌کدام نتوانستند رمز ارزهای خود را بازیابی کنند.

تحقیقات نشان داد که تقریباً ۱۴,۰۰۰ دلار ارز رمزنگاری شده به Coinex منتقل شده است. دستگیری لاچلان ماه گذشته در فرودگاه بین‌المللی هری رید (Harry Reid International Airport) در لاس‌ وگاس با هماهنگی دفتر میدانی اداره تحقیقات امنیت داخلی لاس‌وگاس و حفاظت گمرک و مرزی ایالات متحده امکان‌پذیر شد.

نظر شما در مورد کلاهبرداری به بهانه بازیابی ارزهای دیجیتال توسط مایکل لاچلان چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره اپراتور جعلی خدمات بازیابی رمزارز دستگیر و محکوم شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.