تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 7 آگوست 2024: داده‌های خوشبینانه ارزش دلار کانادا را افزایش داد

تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: داده‌های خوشبینانه ارزش دلار کانادا را افزایش داد
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا می‌خوانید:

  • داده‌های کانادا حاکی از مازاد تجاری غیرمنتظره 638 میلیون دلار کانادا در ماه ژوئن است.
  • شاخص مدیران خرید (PMI) خدمات کانادا در ماه جولای از 47.1 به 47.3 افزایش یافت.
  • قیمت نفت روز چهارشنبه با تغییر تمرکز بر تشدید تنش‌های خاورمیانه افزایش یافت.

همچنان که پس از انتشار داده‌های اقتصادی مثبت، ارزش دلار کانادا بهبود یافته است، تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) نشان می‌دهد که این جفت ارز روندی نزولی خواهد داشت. در همین حال، لونی (لقب دلار کانادا) از افزایش قیمت نفت و توقف فروش سهام در بازارهای ایالات متحده نیز بهره‌مند شده است.

داده‌های منتشر شده در روز سه‌شنبه نشان دادند که با افزایش صادرات نفت در کانادا، این کشور در ماه ژوئن به طور غیرمنتظره‌ای به مازاد تجاری ۶۳۸ میلیون دلار کانادا دست یافته است. در همین حال، اقتصاددانان انتظار داشتند که کانادا کسری ۱.۸۴ میلیارد دلار کانادا داشته باشد.

داده‌های جداگانه‌ای که روز سه‌شنبه منتشر شد، نشان دادند که شاخص مدیران خرید (PMI) خدمات کانادا از ۴۷.۱ در ماه جولای به ۴۷.۳ افزایش یافته است. با این حال، از آنجا که این رقم زیر ۵۰ است، فعالیت تجاری پایین است و بخش خدمات در حالت انقباض قرار دارد نه توسعه.

لازم به ذکر است که اقتصاد کانادا به دلیل هزینه‌های بالای وام‌گیری به طور قابل توجهی کند شده است و تورم کاهش یافته است. به همین دلیل، بانک مرکزی کانادا دو بار در سال جاری نرخ بهره را کاهش داده است. علاوه بر این، فعالان بازارها در حال گمانه‌زنی در مورد کاهش یک نرخ بهره دیگر در ماه سپتامبر هستند.

در همین حال، همچنان که تمرکز به تنش‌های فزاینده در خاورمیانه منتقل شد، قیمت نفت در روز چهارشنبه افزایش یافت. لازم به ذکر است که حماس رهبر جدیدی را برای جانشینی رهبر اخیراً ترور شده خود در ایران انتخاب کرده است. افزایش قیمت نفت برای دلار کانادا که یک ارز کالایی است، خوش‌بینانه است.

قدرت بیشتر برای لونی (دلار کانادا) نیز از افزایش احساس ریسک به دلیل بازیابی وال استریت از فروش گسترده خود به دست آمد. در همین حال، با وجود افزایش انتظارات برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو، دلار آمریکا پایدار باقی ماند.

رویدادهای کلیدی امروز مربوط به جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)

سرمایه‌گذاران انتظار انتشار گزارش‌های اقتصادی مهمی از ایالات متحده یا کانادا ندارند. بنابراین، ممکن است قیمت تثبیت شود.

تحلیل تکنیکال قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا: با تغییر احساسات بازار، قیمت کاهش می‌یابد

USDCAD-daily-chart
تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD) پس از تغییر اخیر در احساسات در حال کاهش است. وقتی که روند صعودی قبلی نتوانست از سطح مقاومت کلیدی 1.3900 فراتر برود، خرس‌ها کنترل بازار را در دست گرفتند. این روند معکوس با واگرایی نزولی در شاخص قدرت نسبی (RSI) که نشان‌دهنده کاهش حرکت صعودی بود، آغاز شد. همزمان، قیمت یک کندل استیک دوجی قوی ساخت که نشان‌دهنده بلاتکلیفی در سطح مقاومت کلیدی بود.

کمی پس از آن، با شکست به زیر میانگین متحرک ساده 30 روزه (30-SMA) و حمایت 1.3802، خرس‌ها کنترل بازار را به دست گرفتند. قیمت اکنون در آستانه شکست به زیر سطح فیبوناچی 0.5 قرار دارد که به خرس‌ها اجازه می‌دهد دوباره سطح حمایت 1.3701 را تجربه کنند.

نظر شما در مورد روند آتی جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره تحلیل قیمت جفت ارز دلار آمریکا/ دلار کانادا (USD/CAD)، 7 آگوست 2024: داده‌های خوشبینانه ارزش دلار کانادا را افزایش داد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.