گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 8 آگوست 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 8 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

بازارهای سهام جهانی امروز به روند بازگشت از زیان‌های تجربه شده در روز دوشنبه ادامه دادند. سرمایه‌گذاران دریافتند که کاهش ارزش سهام در روز دوشنبه بیش از حد صورت گرفته بود، که منجر به بهبودی و افزایش ارزش دارایی‌های فروخته شده شد.

شاخص دلار به 103.2 صعود کرد، در حالی که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله ایالات متحده به 3.9 درصد افزایش یافت.

ما معتقدیم که اقتصاد ایالات متحده نسبتاً مقاوم باقی می‌ماند و به سمت یک فرود نرم پیش می‌رود. دلار همچنان جذاب‌ترین دارایی امن است و احتمالاً در محدوده 103-104 در طول ماه آگوست معامله خواهد شد.

در جای دیگری، مازاد تجاری چین در ماه جولای به ۸۴.۶۵ میلیارد دلار کاهش یافت، در حالی که ۹۹ میلیارد دلار پیش‌بینی شده بود و رقم ۹۹.۰۵ میلیارد دلار در ماه ژوئن ثبت شده بود.

صادرات در ماه جولای با کندترین سرعت از ماه آوریل رشد کرد، که نشان‌دهنده کاهش در بخش تولید چین و نشانه‌ای از تقاضای ضعیف‌تر جهانی در آینده است.

امروز در بازار فلزات پایه روندی نزولی مشاهده شد، به طوری که مس به پایین‌ترین قیمت بسته شدن از ماه مارس حرکت کرد. همچنان که ذخایر مس به بیشترین میزان از سال ۲۰۲۰ افزایش یافت، این فلز با قیمت ۸,۷۶۹.۵ دلار در هر تن بسته شد که نشان می‌دهد تقاضا برای مس همگام با عرضه نیست.

قیمت آلومینیوم کاهش یافت و در ۲,۲۸۸ دلار در هر تن بسته شد، در حالی که قیمت نیکل کاهش یافت و در ۱۶,۲۹۶ دلار در هر تن بسته شد.

برخلاف این روند، سرب و قلع شاهد افزایش جزئی قیمت بودند و به ترتیب با قیمت ۱,۹۶۷.۵ دلار در هر تن و ۲۹,۹۹۱ دلار در هر تن بسته شدند.

روند نزولی ارزش فلزات گران‌بها امروز متوقف شد و قیمت‌ها کمی افزایش یافتند. قیمت طلا به ۲,۳۹۵ دلار در هر اونس افزایش یافت، در حالی که قیمت نقره در حدود سطح ۲۷ دلار در هر اونس قرار گرفت.

قیمت نفت باز هم بالا رفت و نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و نفت برنت (Brent) به ترتیب با قیمت ۷۵.۸ دلار در هر بشکه و ۷۸.۵ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 8 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.