رگولاتور برزیل ETF  اسپات سولانا را تایید کرد

رگولاتور برزیل ETF اسپات سولانا را تایید کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

سازمان تنظیم مقررات اوراق بهادار برزیل (CVM)، که معادل کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) است، مجوز راه‌اندازی یک ETF اسپات سولانا برای بازارهای ملی را صادر کرده است. این محصول که اولین از نوع خود است که تأیید شده، توسط شرکت QR ارائه شده و توسط Vortx مدیریت می‌شود. این ETF در حال حاضر در مراحل مقدماتی ‌معامله خود قرار دارد.

کمیسیون اوراق بهادار برزیل در تأیید ETF اسپات سولانا پیشگام است

سولانا در حال کسب جایگاه به عنوان یک ارز دیجیتال دیگر است که قصد دارد به بازارهای سرمایه‌گذاری سنتی ورود پیدا کند. بر اساس گزارش‌ها، سازمان تنظیم مقررات اوراق بهادار برزیل (CVM)، که معادل کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) است، مجوز راه‌اندازی یک ETF اسپات سولانا را در بازارهای ملی صادر کرده است.

این محصول اولین ETF اسپات سولانا در جهان خواهد بود که تأیید شده و نشان‌دهنده موضع پیشرو و باز رگولاتورهای برزیلی نسبت به محصولات ارزهای دیجیتال است. این محصول توسط شرکت QR ارائه می‌شود که پیش از این محصولات دیگری مبتنی بر ارزهای دیجیتال مانند QBTC11 را که یکی از اولین ETFهای بیت‌ کوین بود و در سال ۲۰۲۱ تأیید شد، ارائه کرده است و توسط Vortx مدیریت خواهد شد.

ETF اسپات سولانا از نرخ مرجع دلار سولانا CME CF به عنوان مرجع قیمتی خود استفاده خواهد کرد. این نرخ توسط بورس کالای شیکاگو (CME) و Crypto Facilities (CF) برای داشتن یک قیمت‌گذاری دقیق بر اساس قیمت‌های مختلف صرافی‌های متمرکز توسعه داده شده است.

با وجودی که هنوز تاریخ دقیقی برای راه‌اندازی این ETF به‌طور رسمی اعلام نشده است، اما طبق گزارش‌ها انتظار می‌رود این ETF طی ۹۰ روز آینده در بازار فهرست شود.

در حالی که رگولاتورهای برزیلی نشان داده‌اند که این محصول رمزارز را پذیرفته‌اند، همتایان آمریکایی آن‌ها محتاط‌تر هستند. در حالی که تأیید چندین محصول ETF اسپات اتریوم موجب گمانه‌زنی‌هایی درباره احتمال راه‌اندازی محصولات معادل سولانا شده است، تحلیلگران درباره امکان‌پذیری این امر اختلاف نظر دارند.

اریک بالچوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر ارشد ETF در بلومبرگ، تأکید کرده است که این یک تصمیم با عناصر سیاسی قابل توجه خواهد بود و ارزیابی کرده که اگر دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور سابق و نامزد جمهوری‌خواه، در انتخابات پیروز شود، احتمال وقوع این امر بیشتر خواهد بود. در حال حاضر، Vaneck و 21shares به دنبال تأییدیه برای راه‌اندازی ETF‌های اسپات سولانا در ایالات متحده هستند.

نظر شما در مورد تایید اولین محصول ETF اسپات سولانا توسط رگولاتورهای برزیلی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره رگولاتور برزیل ETF  اسپات سولانا را تایید کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.