چین از بازار طلا دور مانده است

چین از بازار طلا دور مانده است
آنچه در این مقاله میخوانید

قیمت‌های بی‌سابقه بار دیگر چین را برای سومین ماه متوالی از بازار جهانی طلا دور نگه داشته است.

داده‌های منتشر شده توسط اداره مدیریت ارز خارجی چین در مورد ذخایر خارجی این کشور در پایان ماه جولای نشان داد که ذخایر طلای این کشور افزایش نیافته است. ذخایر طلای بانک خلق چین (PBoC) ثابت باقی مانده و به میزان ۷۲.۸ میلیون اونس تروی خالص، همان رقمی که در پایان ماه آوریل بود، باقی مانده است.

بانک خلق چین (PBoC) خرید خود را در ماه مه متوقف کرد، زمانی که قیمت‌ها در آن ماه به بیش از ۲,۴۰۰ دلار در هر اونس رسید و همچنان از بازار دور ماند، در حالی که قیمت‌ها بین حدود ۲,۳۱۰ دلار و کمی بیش از ۲,۴۶۷ دلار نوسان داشتند و سپس در اوایل این ماه از مرز ۲,۵۰۰ دلار عبور کردند.

تا پایان آوریل امسال، چین از طریق بانک مرکزی خود به مدت ۱۸ ماه، از نوامبر ۲۰۲۲ شروع به خرید طلا کرده بود. بین نوامبر ۲۰۲۲ و آوریل ۲۰۲۴، بانک خلق چین (PBoC) خرید ۳۱۶ تن طلا را گزارش داد که ذخایر طلای این بانک را به ۲,۲۶۴ تن رساند.

به دلیل افزایش قیمت طلا در سال جاری، اکنون طلا ۵ درصد از کل ذخایر بانک خلق چین را تشکیل می‌دهد که بالاترین نسبت از سال ۱۹۹۶ تاکنون است. با این حال، افزایش قیمت‌ها موجب شده است که این بانک در سه ماه گذشته وارد بازار نشود.

تحلیلگران معتقدند که اگر قیمت‌های طلا در سطوح فعلی بالا باقی بمانند، بانک مرکزی احتمالاً خریدهای خود را از سر نخواهد گرفت. زمانی که فاش شد که بانک خلق چین در ماه مه خریدی انجام نداده است، بازارهای طلا را شوکه کرد (قیمت در بورس کالای نیویورک (Comex) در یک جلسه ۵۰ دلار در هر اونس کاهش یافت). واکنش به اخبار مربوط به ماه‌های جولای و آگوست بسیار آرام‌تر بود. قرارداد ماه جاری بورس کالای نیویورک تنها با ۱.۲۰ دلار کاهش در هر اونس به حدود ۲,۴۳۰ دلار در هر اونس در عصر چهارشنبه رسید—سطحی که احتمالاً بانک خلق چین به زودی در آن خرید نخواهد کرد.

دیدگاه خود را درباره چین از بازار طلا دور مانده است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.