مالزی بهترین مرکز تجارت طلا برای تازه واردان به بازار آسیای جنوب شرقی

مالزی بهترین مرکز تجارت طلا برای تازه واردان به بازار آسیای جنوب شرقی
آنچه در این مقاله میخوانید

داتوک ویرا لوئیس نگ (Datuk Wira Louis Ng)، رئیس انجمن طلای مالزی (MGA)، اظهار داشت که مالزی به‌ویژه برای کشورهایی که تازه وارد بازار آسیای جنوب شرقی برای این فلز گران‌بها شده‌اند، بهترین مرکز تجارت طلا است.

وی این موضوع را به موقعیت جغرافیایی استراتژیک مالزی، تنوع جمعیتی (که منجر به تقاضاهای متنوع می‌شود)، توانایی‌های چندزبانی (که به گسترش بازار کمک می‌کند) و سیاست‌های تجاری دوستانه (که همکاری‌های بین‌المللی را تسهیل می‌کند) نسبت داد.

این موارد توسط نگ، که بنیان‌گذار و رئیس اجرایی گروه Public Gold و کنسول افتخاری قزاقستان در پنانگ نیز است، و یک هیئت ۲۰ نفره از مالزی در کنگره و نمایشگاه طلای چین ۲۰۲۴ در شانگهای اخیراً مورد تأکید قرار گرفت.

انجمن بازار طلای لندن (London Market Bullion Association یا LBMA) و انجمن طلای مالزی (MGA) در دیدار خود در این رویداد به بحث در مورد الزامات عضویت و روندهای آینده بازار پرداختند.

روث کروول (Ruth Crowell)، مدیرعامل LBMA، تمایل خود را برای ارائه آموزش آنلاین به فعالان صنعت طلای مالزی در صورت نیاز اعلام کرد، در حالی که ساشین جین (Sachin Jain)، مدیرعامل منطقه‌ای شورای جهانی طلا (World Gold Council)، به پتانسیل‌های متقابل و فرصت‌های همکاری آینده بین این دو سازمان اشاره کرد.

در دیداری با بورس طلای شانگهای (Shanghai Gold Exchange یا SGE)، MGA و SGE قصد خود را برای ارتقای تبادلات و تقویت همکاری‌ها بین بازارهای طلای چین و آسه‌آن اعلام کردند.

نگ گفت: “بازدید هیئت نمایندگی از کنگره و نمایشگاه طلای چین ۲۰۲۴ تحت رهبری MGA بسیار ثمربخش بود. این بازدید نه تنها دید جهانی MGA را افزایش داد، بلکه پایه‌های همکاری‌های بین‌المللی آینده برای فعالان صنعت طلای مالزی را نیز بنا نهاد. دیدارها با چندین سازمان معتبر بین‌المللی جایگاه و نفوذ مالزی در بازار طلای آسیای جنوب شرقی را بیشتر تقویت کرده است.”

وی افزود که این تبادلات نه تنها دیدگاه‌های اعضا را گسترش داد، بلکه به بهبود رقابت‌پذیری بین‌المللی فعالان صنعت طلای مالزی نیز کمک خواهد کرد.

این کنگره و نمایشگاه بیش از ۲,۰۰۰ حرفه‌ای صنعت طلا و جواهر، بانک‌ها و مؤسسات مرتبط را از سراسر جهان جذب کرد.

در این رویداد دو روزه، نگ سخنرانی‌ای با عنوان “بازار طلا و جواهرات مالزی و ابتکار کمربند و جاده (BRI) در روابط تجاری مالزی و چین” در بخش همکاری طلا و جواهرات کمربند و جاده ارائه داد.

در این سخنرانی، نگ اطلاعاتی درباره روندهای طلا و جواهرات در مالزی، اندازه بازار، رفتارهای مصرف‌کنندگان و چارچوب‌های نظارتی به اشتراک گذاشت و به مزایای مختلف بازار مالزی اشاره کرد. وی همچنین به تقویت همکاری‌ها با چین در بخش طلا و جواهرات از طریق بهبود زیرساخت‌ها و تجارت، کاهش هزینه‌های لجستیکی و افزایش کفایت زنجیره تأمین پرداخت.

این امر به بازیگران جهانی صنعت، درک جامعی از روندهای بازار طلای مالزی و چشم‌اندازهای آن ارائه داده است.

کنگره و نمایشگاه طلای چین بزرگ‌ترین رویداد بین‌المللی صنعت طلا در این کشور و یک گردهمایی جهانی برای صنعت طلا است. هدف از این رویداد تسهیل تبادلات بین‌المللی و همکاری، و فراهم کردن بستری برای فعالان صنعت است تا از یکدیگر بیاموزند و به بحث درباره مسائل آینده‌نگرانه در صنعت جهانی طلا بپردازند.

این رویداد با موضوع “توسعه سبز، نوآوری‌محور و آینده مشترک” در سال جاری برگزار شد و بر سه بخش اصلی تمرکز داشت: استخراج طلا، بازار طلا، و مصرف طلا. در این رویداد به مسائل مختلفی مانند ساخت معادن سبز، بهره‌برداری از منابع، تولید ایمن، کاربردهای هوشمند و مسائل مربوط به محیط‌زیست، اجتماعی و حکمرانی مرتبط با صنعت طلا نیز پرداخته شد.

دیدگاه خود را درباره مالزی بهترین مرکز تجارت طلا برای تازه واردان به بازار آسیای جنوب شرقی بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.