پایان کاهش ترازنامه توسط فدرال رزرو در هاله‌ای از ابهام

پایان کاهش ترازنامه توسط فدرال رزرو در هاله‌ای از ابهام
آنچه در این مقاله میخوانید

اقتصاددانان در یادداشت گفتند، بعید است که فدرال رزرو به طور ناگهانی کاهش ترازنامه را که در سپتامبر یا زودتر به پایان می‌رسد، اعلام کند.

بانک وال استریت قبلاً گفته بود که فدرال رزرو احتمالاً کاهش ترازنامه را قبل از رسیدن ذخایر به سطح کافی تا حدودی بالاتر، به ویژه در صورت رکود متوقف خواهد کرد.

سال گذشته، در خلال کنفرانس مطبوعاتی ژوئیه 2023، پاول، رئیس فدرال رزرو اشاره کرد که در دنیایی که همه چیز خوب است و فدرال رزرو صرفاً نرخ‌های پایین‌تر را عادی می‌کند، کاهش ترازنامه می‌تواند حتی با کاهش نرخ‌های سیاست ادامه یابد.

با توجه به اینکه آخرین گزارش مشاغل ضعف بازار کار را بیشتر از آنچه اکثر اقتصاددانان و فدرال رزرو پیش‌بینی می‌کردند نشان می‌دهد، این احتمال بیشتر شده است که سیاست‌گذاران ممکن است در نشست سپتامبر سیگنال دهند که پایان کاهش ترازنامه به احتمال زیاد تا دسامبر نزدیک است.

اقتصاددانان ادامه دادند: اگر فعالیت و داده‌های بازار کار در هفته‌های آتی بیشتر بدتر شود، ممکن است پایان ترازنامه زودتر در جلسه سپتامبر اعلام شود، اما پایان ناگهانی در ماه سپتامبر مورد اصلی ما نخواهد بود، مگر اینکه مشکلات نقدینگی حاد ایجاد شود.

ما انتظار هیچ فشار نقدینگی بزرگی را در ماه‌های آینده نداریم، زیرا ذخایر همچنان در سطوح فراوان قرار دارند، مانده بازپرداخت‌های معکوس هنوز حدود 290 میلیارد دلار است و تسهیلات بازپرداخت ثابت به عنوان پشتوانه عمل می‌کند.

در هفته منتهی به 31 جولای، ترازنامه فدرال رزرو با کاهش 10 میلیارد دلاری اوراق خزانه‌داری و 14 میلیارد دلاری اوراق بهادار با پشتوانه وام مسکن، تقریباً 27 میلیارد دلار کاهش یافت.

در سمت بدهی، حساب نقدی خزانه‌داری (TGA) در 31 جولای به دلیل تسویه حساب‌های پایان ماه به 854 میلیارد دلار افزایش یافت اما از آن زمان به 759 میلیارد دلار کاهش یافته است. وزارت خزانه‌داری نشان داده است که TGA تا پایان سپتامبر به حدود 850 میلیارد دلار خواهد رسید و با پایان تعلیق محدودیت بدهی، تا پایان سال به 700 میلیارد دلار کاهش خواهد یافت.

با وجود افزایش نرخ‌های SOFR، موجودی‌های بازپرداخت معکوس (RRP) پایدارتر از حد انتظار باقی مانده است، که احتمالاً به دلیل واسطه‌گری و مسائل محدودیت طرف مقابل است. به دلیل این و نقدینگی قوی TGA، ذخایر بانکی از 3.276 تریلیون دلار در همان هفته به 3.178 تریلیون دلار کاهش یافت.

دیدگاه خود را درباره پایان کاهش ترازنامه توسط فدرال رزرو در هاله‌ای از ابهام بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.