کازوئو اوئدا: ین ضعیف یک ریسک است و احتمالاً نرخ‌ها همچنان افزایش پیدا خواهند کرد

کازوئو اوئدا: ین ضعیف یک ریسک است و احتمالاً نرخ‌ها همچنان افزایش پیدا خواهند کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

واکنش معامله‌گران به چرخش آشکار اوئدا شدید بود. ارز بیش از 3 درصد در برابر دلار افزایش یافت و سهام ژاپن بزرگترین افت خود را از سال 1987 تجربه کرد. در پاسخ، معاون او شینیچی اوچیدا پیام تازه‌ای را در این هفته ارائه داد تا زمانی که بازارها در آشفتگی بودند، افزایش نرخ از جدول خارج شد.

این پاسخ مطلوبی داشت که برخی از سودهای شدید ین را کاهش داد و به آرام کردن بازارها کمک کرد. اما همچنین سرمایه‌گذاران را در مورد اینکه چقدر باید به نظرات BOJ اعتماد کنند گیج می‌کردند و تأکید می‌کرد که محدود کردن شوک‌های بازار برای بانک مرکزی چقدر دشوار است زیرا سال‌ها محرک‌های پولی فوق‌العاده را از بین می‌برد.

چارو چانانا، رئیس استراتژی ارز در Saxo Markets گفت: ارتباطات مختلط BOJ فقط نوسانات بیشتری را به همراه خواهد داشت. اگر فقط آنها ارتباطات خود را در یک راستا نگه دارند، حداقل ممکن است آنها را از حرکات وحشتناک و نوسانات غیر ضروری در ین و سهام در امان نگه دارد.

خلاصه نظرات جلسه ژوئیه بانک نشان داد که برخی از 9 نفر از اعضای هیئت مدیره تاکید کردند که سیاست پولی تطبیقی ​​باقی خواهد ماند. با این وجود، احتمال نرخ‌های بالاتر در ژاپن، تجارت حمل‌ونقل را که در آن سرمایه‌گذاران با ارزهای با نرخ پایین وام می‌گیرند و پول را به بازارهای کاری با بازده بالاتر می‌سپارند، ویران کرد. به گفته JPMorgan Chase & Co، اکنون سه چهارم تجارت جهانی حمل و نقل حذف شده است.

اوچیدا گفت که نظرات او با رئیسش در تضاد نیست. نوسانات شدید بازار به دنبال تصمیم بانک، فضای متفاوتی را نسبت به جلسه سیاستگذاری آن ایجاد کرده بود. به گفته اوچیدا، بانک همچنان قصد دارد پس از آرام شدن بازارها به افزایش نرخ‌ها فکر کند. این توضیح برخی از سرمایه‌گذاران خارجی را راضی نکرد.

به گفته کارول کنگ، استراتژیست ارزی در بانک مشترک المنافع استرالیا، اظهارات اوچیدا کنترل خسارت از سوی بانک مرکزی آمریکا بود.

او گفت: تلاطم‌های اخیر بازار به عنوان یادآوری به BOJ عمل می‌کند که با توجه به موقعیت عظیم در ین، هم اقدامات و هم سخنان آنها می‌تواند پیامدهای بزرگی داشته باشد.

به گفته هیدئو کومانو، اقتصاددان موسسه تحقیقاتی دای-ایچی لایف و یکی از مقامات سابق BOJ، در حالی که تحولات اخیر بازار ممکن است باعث تاخیر شود، احتمالاً بانک مرکزی را از افزایش مجدد نرخ بازدارد.

کومانو گفت: هنگامی که بازارها آرام شوند، BOJ به تدریج سیگنال افزایش بعدی را به بازار خواهد داد. من معتقدم BOJ در ارتباطات خود دقت بیشتری خواهد کرد، بنابراین زمان افزایش بعدی نرخ بهره احتمالا به عقب رانده خواهد شد.

علاوه بر این، بانک‌های مرکزی اغلب با چالش پیام‌رسانی شفاف دست و پنجه نرم می‌کنند، زیرا انتظارات بازار می‌تواند از مقاصد واقعی بانک مرکزی متفاوت باشد و منجر به تفسیر نادرست بیانیه‌های رسمی یا سیگنال‌های سیاستی شود. به‌عنوان‌مثال، شرط‌بندی‌ها در مورد کاهش نرخ بهره در آمریکا، امسال به دلیل نوسان داده‌ها و پیام‌های محتاطانه مقامات فدرال رزرو به شدت افزایش یافته است.

هارومی تاگوچی، اقتصاددان اصلی در S&P Global Market Intelligence می‌گوید: آنچه BOJ خودش می‌گوید تغییر چندانی نکرده است، اما بازارها نسبت به لحن و بخش‌هایی که مورد توجه قرار گرفته‌اند بیش از حد واکنش نشان می‌دهند.

دیدگاه خود را درباره کازوئو اوئدا: ین ضعیف یک ریسک است و احتمالاً نرخ‌ها همچنان افزایش پیدا خواهند کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.