گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 10 آگوست 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 10 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

همچنان که بازار همچنان در حال بهبود از حالت وحشت‌آمیزی است که در ابتدای هفته حاکم بود، بازار سهام ایالات متحده امروز با روندی نزولی شروع به کار کرد. کاهش اولیه ارزش سهام در همه بازارها ناشی از دو عامل اصلی بود:

  • افزایش نرخ بهره توسط بانک ژاپن
  • و تجدید نگرانی‌ها از احتمال وقوع رکود در ایالات متحده.

با این حال، با نزدیک شدن به پایان هفته، وحشت کاهش یافته است. نگرانی‌ها در مورد رکود قریب‌الوقوع کمتر شده‌اند، چون اقتصاد ایالات متحده مقاومت خود را نشان داده است و این امر باعث کاهش فوریت برای هر گونه کاهش نرخ بهره قبل از نشست ماه سپتامبر فدرال رزرو شده است.

شاخص دلار کمی کاهش یافت و در حدود ۱۰۳.۰ معامله شد، در حالی که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری به ۳.۹۳ درصد کاهش یافت.

فلزات پایه امروز روندی صعودی داشتند، به‌طوری که قیمت آلومینیوم به ۲,۳۱۸ دلار در هر تن و قیمت مس به ۸,۸۷۷ دلار در هر تن افزایش یافت.

سرب و روی نیز پیشرفت قابل توجهی داشتند و بهای آنها به ترتیب به ۲,۰۳۳ دلار در هر تن و ۲,۷۴۹ دلار در هر تن رسیدند.

قیمت نیکل تقریباً بدون تغییر باقی ماند و کمی بالاتر از ۱۶,۳۰۰ دلار در هر تن معامله شد. قیمت قلع برای مدت کوتاهی به سطح ۳۲,۰۰۰ دلار در هر تن رسید اما بعداً کاهش یافت و در زمان نگارش این گزارش، به ۳۲,۳۵۰ دلار در هر تن رسید.

قیمت طلا عمدتاً بدون تغییر در ۲,۴۲۸ دلار در هر اونس باقی ماند و نقره نیز با قیمت ۲۷.۵ دلار در هر اونس معامله شد.

با کاهش نگرانی‌ها در مورد رکود، قیمت نفت افزایش یافت، به‌طوری که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با قیمت ۷۶.۵ دلار در هر بشکه و نفت برنت (Brent) با قیمت ۷۹.۴ دلار در هر بشکه معامله شد.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 10 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.