پوتین قانونی را برای رگوله کردن استخراج رمزارزها در روسیه امضا کرد

پوتین قانونی را برای رگوله کردن استخراج رمزارزها در روسیه امضا کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، قانونی را برای رگوله کردن رسمی بخش استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه تصویب کرده است، که این قانون قرار است از ماه نوامبر اجرایی شود. این قانون چارچوبی رگوله‌شده برای عملیات استخراج ایجاد می‌کند، که مشارکت نهادهای مرتبط با برق را محدود می‌کند و تبلیغ ارزهای دیجیتال را ممنوع می‌سازد. این قانون به گردش ارز دیجیتال استخراج شده در داخل کشور نیز تحت شرایط خاصی اجازه می‌دهد و تجارت دارایی‌های دیجیتال خارجی را در پلتفرم‌های بلاک‌ چین روسیه مجاز می‌شمارد.

پوتین قانونی را برای رگوله کردن استخراج ارزهای دیجیتال تصویب کرد

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، در تاریخ ۸ آگوست (18 مرداد) قانونی را امضا کرد که استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه را رگوله می‌کند، و این قانون قرار است از اول نوامبر سال ۲۰۲۴ اجرایی شود. اجرای این مقررات جدید تحت نظارت دولت روسیه و با همکاری بانک روسیه (Bank of Russia)، بانک مرکزی، انجام خواهد شد.

در پلتفرم رسمی رگولاتوری روسیه، این قانون جدید یک رویکرد ساختاریافته برای استخراج ارزهای دیجیتال ارائه می‌دهد که شامل تعاریفی برای اصطلاحات کلیدی مانند استخرهای استخراج و اپراتورهای زیرساخت است. این قانون به منظور استانداردسازی عملیات در صنعت استخراج ارزهای دیجیتال تدوین شده است.

دولت روسیه با هماهنگی بانک مرکزی روسیه (Bank of Russia)، الزامات مربوط به افراد و نهادهایی که در استخراج ارزهای دیجیتال فعالیت می‌کنند را تعیین خواهد کرد. علاوه بر این، دولت اختیار دارد فعالیت‌های استخراج را در برخی از مناطق روسیه ممنوع کند. به گزارش ترجمه اینترفاکس (Interfax)، این قانون اعلام می‌کند:

“نهادهای حقوقی و کارآفرینان فردی از ترکیب استخراج ارز دیجیتال با هرگونه فعالیتی که به انتقال انرژی برق یا مدیریت عملیاتی/ دیسپاچینگ در صنعت برق مرتبط است، یا هرگونه تولید یا خرید/فروش انرژی برق محروم هستند.”

پیش از این قانون، استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه به‌طور خاص غیرقانونی نبود، اما وضعیت قانونی آن مبهم و بدون رگولاتوری مشخص بود. افرادی که در استخراج ارز دیجیتال در این کشور فعالیت می‌کردند، در یک منطقه خاکستری قانونی بدون دستورالعمل‌ها یا حمایت‌های مشخص دولتی فعالیت می‌کردند.

این قانون جدید محدودیت‌های قابل توجهی بر فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال اعمال می‌کند. به طور مشخص، نهادهای حقوقی و کارآفرینان فردی که در انتقال یا مدیریت برق فعالیت دارند، از مشارکت در استخراج ارزهای دیجیتال محروم شده‌اند. این قانون همچنین تبلیغ و ترویج عمومی ارزهای دیجیتال را ممنوع می‌کند و ممنوعیت استفاده از ارزهای دیجیتال برای معاملات مالی در داخل روسیه را تقویت می‌کند. با این حال، گردش ارزهای دیجیتال استخراج‌شده در داخل کشور تحت شرایط خاصی مجاز است.

این قانون، همانطور که توسط اینترفاکس (Interfax) ذکر شده، جزئیات زیر را مشخص می‌کند:

“در فدراسیون روسیه، عرضه هرگونه ارز دیجیتال یا هرگونه کالا (کارها، خدمات) برای سازماندهی یا تسهیل گردش ارز دیجیتال برای جمعیت عمومی ممنوع است.”

علاوه بر این، این قانون اجازه می‌دهد که دارایی‌های دیجیتال خارجی در پلتفرم‌های بلاک‌چین روسیه معامله شوند و به بانک مرکزی روسیه (Bank of Russia) اختیار داده شده است تا در صورت لزوم، مقررات بیشتری را اعمال کند. با دسته‌بندی استخراج به عنوان بخشی از گردش ارز به جای ایجاد دارایی‌های دیجیتال جدید، این قانون با رهنمون‌های پیشین ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin) برای ایجاد یک چارچوب قانونی برای ارزهای دیجیتال همسو است و به پتانسیل آن‌ها برای کمک به رشد اقتصادی روسیه اذعان می‌کند.

نظر شما در مورد اقدام روسیه برای رگوله کردن قانون استخراج ارزهای دیجیتال چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پوتین قانونی را برای رگوله کردن استخراج رمزارزها در روسیه امضا کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.