پوتین قانونی را برای پیشبرد استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت بین‌المللی روسیه امضا کرد

پوتین قانونی را برای پیشبرد استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت بین‌المللی روسیه امضا کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، قانون جدیدی را امضا کرده است که چارچوب‌های قانونی آزمایشی را برای پیشبرد فناوری‌های دیجیتال، به ویژه ارزهای دیجیتال، در تجارت بین‌المللی ایجاد می‌کند. این قانون اجازه می‌دهد تا قوانین برای تسهیل تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، از جمله تجارت فرامرزی، تغییر یابند و نظارت بر پروژه‌های آزمایشی مرتبط با ارزهای دیجیتال را به بانک مرکزی روسیه (Bank of Russia)  واگذار می‌کند.

پوتین قانون جدیدی برای ترویج استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت بین‌المللی امضا کرد

ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، در تاریخ 8 آگوست (18 مرداد) قانونی را امضا کرد که چارچوب‌های قانونی آزمایشی برای ترویج فناوری‌های دیجیتال، از جمله ارزهای دیجیتال، به ویژه در تجارت بین‌المللی را ایجاد می‌کند.

این قانون اجازه می‌دهد تا برخی از مقررات قانونی تغییر یا حذف شوند تا تراکنش‌های ارزهای دیجیتال، مانند استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت فرامرزی، تسهیل شود. همچنین این قانون تغییراتی در تعاریف کلیدی مانند “ارزش‌های ارزی” و “پلتفرم‌های الکترونیکی” ایجاد کرده و مقررات مربوط به پلتفرم‌های تجارت ارزهای دیجیتال و روش‌های ادغام ارزهای دیجیتال در سیستم مالی را تغییر می‌دهد.

این قانون مقرر می‌دارد که هرگونه رژیم قانونی آزمایشی که شامل ارزهای دیجیتال می‌شود، باید توسط وزارت دارایی روسیه، سرویس امنیت فدرال (Federal Security Service) و سرویس نظارت مالی فدرال (Rosfinmonitoring) تأیید شود. همچنین، تغییراتی در قوانین مربوط به سیستم بیمه سپرده‌ها، سیستم پرداخت بانک مرکزی روسیه و حل‌وفصل اختلافات در زمینه وام‌های مصرف‌کننده را نیز مجاز می‌داند.

بانک مرکزی روسیه (Bank of Russia) مجاز به نظارت بر این پروژه‌های آزمایشی است که شامل استفاده از ارزهای دیجیتال برای تسویه‌حساب‌های تجارت خارجی، سازماندهی معاملات ارزهای دیجیتال و توسعه یک پلتفرم الکترونیکی درون سیستم پرداخت ملی می‌شود. الویرا نابیولینا (Elvira Nabiullina)، رئیس بانک مرکزی، در ماه جولای اعلام کرد که اولین تراکنش‌های ارزهای دیجیتال تحت این رژیم جدید ممکن است تا پایان سال جاری انجام شود.

علاوه بر این قانون، پوتین در همان روز لایحه‌ای را نیز امضا کرد که استخراج ارزهای دیجیتال در روسیه را رگوله می‌کند و این قانون قرار است اواخر امسال به اجرا درآید.

نظر شما در مورد قانون جدید روسیه برای ترویج ارز دیجیتال در تجارت بین‌المللی چیست؟

دیدگاه خود را درباره پوتین قانونی را برای پیشبرد استفاده از ارزهای دیجیتال در تجارت بین‌المللی روسیه امضا کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.