دولت ونزوئلا دسترسی هزاران نفر به بایننس را مسدود کرد

دولت ونزوئلا دسترسی هزاران نفر به بایننس را مسدود کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

طبق گزارش‌ها، شرکت CANTV، ارائه‌دهنده خدمات اینترنت دولتی در ونزوئلا، شروع به مسدود کردن ترافیک به صرافی بایننس، یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان، کرده است. این شرکت که بخش بزرگی از بازار پهنای باند ونزوئلا را کنترل می‌کند، هزاران ونزوئلایی را از دسترسی به پس‌اندازهای خود و حتی بازارهای P2P که در میان افرادی که از ارز دیجیتال به عنوان ابزار پس‌انداز استفاده می‌کنند، محبوب است، محروم کرده است.

دولت ونزوئلا دسترسی کاربران به بایننس از طریق ارائه‌دهنده خدمات اینترنت دولتی را قطع کرد

اقدامات سانسوری دولت ونزوئلا به بخش ارزهای دیجیتال نیز رسیده است. بر اساس گزارش‌های رسانه‌های محلی، CANTV، ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی و اینترنتی دولتی ونزوئلا، دسترسی به بایننس (Binance)، بزرگ‌ترین صرافی ارز دیجیتال جهان را مسدود کرده است. این اقدام که احتمالاً هزاران نفر را تحت تأثیر قرار می‌دهد، بخشی از سری اقدامات مشابهی است که علیه خدمات دیگر مانند Mercado Libre، Signal، Reddit و شبکه اجتماعی X نیز اعمال شده است.

با این حال، اقدام علیه X گسترده‌تر بوده است، چون این محدودیت‌ها توسط سایر ارائه‌دهندگان خدمات اینترنتی بزرگ کشور نیز اعمال شده و دامنه وسیع‌تری دارد.

این وضعیت توسط بایننس نیز تأیید شد. بایننس در ایمیلی که به مشتریان ونزوئلایی خود ارسال کرد، اعلام کرد: “مانند چندین وب‌سایت شرکت‌ها در بخش‌های مختلف در ونزوئلا، از جمله شبکه‌های اجتماعی، صفحات بایننس نیز با محدودیت‌های دسترسی مواجه شده‌اند.”

بایننس اعلام کرد که تیم آن‌ها وضعیت را به طور مستمر نظارت می‌کند تا به سرعت و به طور مؤثر به آن رسیدگی کنند. با این حال، بایننس مشخص نکرد که آیا به ونزوئلایی‌ها اجازه می‌دهد تا بدون این که مورد شناسایی قرار گیرند، از شبکه‌های خصوصی مجازی (VPN) برای دور زدن این مشکل استفاده کنند.

بایننس در پایان افزود:

“ما می‌خواهیم به شما اطمینان دهیم که دارایی‌های شما تحت پروتکل‌های امنیتی قوی ما در امنیت هستند.”

با توجه به نحوه مدیریت این ارتباطات توسط بایننس، این اقدام ممکن است باعث شود که تمام مشترکان CANTV دسترسی به بازارهای همتا به همتا (P2P) را از دست بدهند. با وجودی که هیچ گزارش رسمی‌ای درباره حجم معاملات وجود ندارد، اما بایننس به‌ احتمال زیاد محبوب‌ترین صرافی همتا به همتا (P2P) مبتنی بر ارزهای دیجیتال در ونزوئلا است. تا کنون، هیچ اعلامیه‌ای از سوی دولت ونزوئلا برای تأیید این اقدام یا زمان احتمالی رفع این وضعیت منتشر نشده است.

نظر شما در مورد مسدود شدن چندین پلتفرم آنلاین از جمله بایننس و ایکس در ونزوئلا چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره دولت ونزوئلا دسترسی هزاران نفر به بایننس را مسدود کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.