کاهش اوراق قرضه 10 ساله چین شدت گرفت

کاهش اوراق قرضه 10 ساله چین شدت گرفت
آنچه در این مقاله میخوانید

کاهش اوراق قرضه 10 ساله چین شدت گرفت به این دلیل که بانک مرکزی در مورد خطرات احتمالی ناشی از افزایش بی امان در بازار بدهی هشدار داد.

پس از اینکه بانک خلق چین در گزارش سیاست پولی سه ماهه منتشر شده در روز جمعه منتشر شد مبنی بر اینکه محصولات مدیریت ثروت مبتنی بر اوراق قرضه در معرض ریسک نرخ بهره قرار دارند و می‌تواند منجر به کاهش نرخ بهره شود، بازده معیار به بزرگترین رشد یک روزه خود از فوریه تا کنون رسید.

بازده 10 ساله روز دوشنبه تا 5 واحد پایه افزایش یافت و به 2.25 درصد رسید. این به دنبال افزایش حدود هفت واحد پایه در هفته گذشته بود، زمانی که مقامات نبرد خود را با سفته بازان اوراق قرضه با هدف قرار دادن همه چیز از شرکت‌های سرمایه‌گذاری گرفته تا بانک‌های روستایی برای بازداشتن این تجمع تشدید کردند.

لین سونگ، اقتصاددان ارشد چین بزرگ در بانک ING در هنگ کنگ، گفت: PBOC امیدوار است ریسک‌های ناشی از جریان سرمایه بیش از حد به بازار اوراق قرضه را محدود کند. تهدید مداخله احتمالاً عامل اصلی افزایش بازده امروز است، اما اینکه آیا این دوام خواهد داشت یا نه، احتمالاً به قدرت واقعی مداخله بستگی دارد.

بدهی‌های دولتی چین در سال جاری افزایش یافته است زیرا تقاضا برای دارایی‌های با ارزش ​​به دلیل اقتصاد کند و انتظار برای کاهش بیشتر نرخ‌ها افزایش یافته است. فقدان جایگزین‌های جذاب و تغییر پس‌انداز به سرمایه‌گذاری‌های مالی نیز اشتهای سرمایه‌گذاران را برای بدهی‌های دولتی افزایش داده است.

Trinh Nguyen، اقتصاددان ارشد در Natixis در هنگ کنگ، گفت: اینکه بازدهی اوراق قرضه پایین بیاید بستگی به این دارد که دولت چقدر در مبارزه با انگیزه‌های کاهش تورم در چین برای مهندسی بیشتر حمایت از طرف تقاضا، جدی است.

دیدگاه خود را درباره کاهش اوراق قرضه 10 ساله چین شدت گرفت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.