گزارش روزانه بازار فارکس، 20 آگوست 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 20 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • در حالی که ارزش دلار به طور گسترده کاهش یافت، سهام آسیا در طول شب روند متفاوتی را نسبت به هم طی کردند.
  • انتظار می‌رود بانک مرکزی سوئد امروز نرخ بهره را 25 واحد کاهش دهد.
  • بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا، از حماس خواست تا توافق آتش بس را بپذیرد.

اخبار بازار

  • بازارهای سهام آسیایی دوباره روند متفاوتی را نسبت به هم در طول شب طی کردند، در حالی که پس از این که شاخص گسترده‌تر دلار آمریکا در جلسه دیروز کاهش یافت، معاملات آتی S&P 500 تقریباً بدون تغییر باقی ماند. شاخص دلار بلومبرگ در روز گذشته 0.6 درصد کاهش یافت و انتظار می‌رود که این روند در جلسه امروز نیز ادامه یابد، چون پوزیشن‌های خرید دلار آمریکا در بیشتر جفت ارزهای کلیدی پیش از همایش جکسون هول (Jackson Hole) که پنج‌شنبه برگزار می‌شود، بیشتر تسویه شد. (بلومبرگ)
  • ریکسبانک (Riksbank)، بانک مرکزی سوئد، قرار است ساعت 8:30 به وقت تابستانی بریتانیا (BST) نرخ سیاستی خود را اعلام کند. هم تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) و هم فعالان بازار انتظار دارند که بانک مرکزی نرخ خود را 25 واحد (bps) کاهش دهد و به 3.5 درصد برساند. این تصمیم به دنبال انتشار داده‌های نسبتاً ضعیف مربوط به تورم و راهنمایی قبلی ریکسبانک مبنی بر کاهش تدریجی نرخ سیاستی در ماه‌های آینده اتخاذ شده است. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)
    • تیم تحقیقات بارکلیز انتظار ندارند که این جلسه بانک مرکزی تأثیر زیادی بر کرون سوئد (SEK) داشته باشد، چون کاهش نرخ تقریباً به طور کامل در بازار در نظر گرفته شده است.

  • آنتونی بلینکن (Anthony Blinken)، وزیر امور خارجه ایالات متحده، اظهار داشت که بنیامین نتانیاهو (Benjamin Netanyahu)، نخست‌وزیر اسرائیل، پیشنهاد آتش‌بس را پذیرفته است و اکنون نوبت حماس است که موافقت کند. بلینکن این پیشنهاد را به عنوان یک توافق پیونددهنده توصیف کرد و اذعان داشت که همه جزئیات مشخص نشده است، اما این پیشنهاد را «بهترین و شاید آخرین فرصت» برای رسیدن به صلح خواند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 20 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.