واردات طلای چین مجدداً کاهش یافت

واردات طلای چین مجدداً کاهش یافت
آنچه در این مقاله میخوانید

مصرف‌کنندگان چینی همچنان در ماه گذشته از خرید طلا عقب‌نشینی کردند، چون قیمت‌های بی‌سابقه و کندی مستمر روند رشد اقتصادی باعث کاهش تقاضا در بزرگ‌ترین کشور خریدار طلا در جهان شده است.

طبق داده‌های گمرک که روز سه‌شنبه منتشر شد، واردات طلا در ماه جولای ۲۴ درصد کاهش یافته و به ۴۴.۶ تن رسیده است که کمترین میزان در بیش از دو سال گذشته است. این کاهش پس از کاهش حتی شدیدتر در ماه ژوئن رخ داد، زمانی که واردات ۵۸ درصد نسبت به ماه قبل کاهش یافت.

اشتیاق فراوان چین برای این فلز گرانبها که در ماه ژانویه به اوج خود رسید، عاملی مهم در روند صعودی قیمت طلا بود که آن را به بالای ۲,۵۰۰ دلار در هر اونس رساند. اگر این کندی ادامه یابد، می‌تواند دستیابی به افزایش‌های بیشتر را دشوارتر کند.

افزایش قیمت طلا با بالا رفتن تقاضا برای دارایی امن و خوش‌بینی نسبت به این که فدرال رزرو به زودی شروع به کاهش نرخ بهره خواهد کرد، به همراه خریدهای مصرف‌کنندگان آسیایی و بانک‌های مرکزی جهانی، از جمله بانک مرکزی چین، ایجاد شده است.

کاهش چشمگیر واردات نشان می‌دهد که چقدر تأثیر قیمت‌های بالای طلا و اقتصاد ضعیف بر خریداران چینی شدید است. تحت تأثیر بحران طولانی‌مدت در بخش املاک و ضعف ارز داخلی، خریداران اکنون دریافته‌اند که طلا بسیار کمتر قابل دسترس است. بزرگ‌ترین ضربه به خریدهای اختیاری مانند جواهرات وارد شده است، در حالی که شمش‌ها و سکه‌ها همچنان از تقاضای سرمایه‌گذارانی که به دنبال حفظ ارزش در زمان‌های نامطمئن هستند، برخوردارند.

واردات طلای چین

سال گذشته، نگرانی‌ها درباره کاهش رشد اقتصادی چین باعث افزایش تقاضا برای طلا، حتی در قیمت‌های بالا، شد. این اشتیاق به طور عمده از بین رفته است و حق‌الزحمه پرداختی برای طلا در شانگهای به تخفیف نادری در ماه‌های جولای و آگوست تبدیل شده است. بانک مرکزی چین نیز برنامه خرید خود را در سه ماه گذشته متوقف کرده است، که این مسئله یکی از حمایت‌های کلیدی بازار را تضعیف کرده است.

Citigroup Inc. اعلام کرد که همچنان که تولیدکنندگان فولاد چین تولید خود را کاهش می‌دهند، سنگ آهن در حال آماده شدن برای کاهش بیشتر به محدوده ۸۰ دلار در هر تن است. این بانک پیش‌بینی‌های قیمت را کاهش داده و اعلام کرد که دینامیک‌های بازار تغییر کرده است.

از آن جا که چین بیشتر بر انرژی اتمی تکیه می‌کند تا از تلاش‌های خود برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای حمایت کند، مقامات این کشور روز دوشنبه مجوز ۱۱ راکتور هسته‌ای در پنج سایت را صادر کرد، که یک رکورد جدید در تعداد مجوزهای جدید است.

بانک‌های چین، پس از این که در ماه جولای نرخ‌های بهره خود را کاهش دادند، در ماه آگوست از کاهش نرخ‌های بهره وام‌های خود خودداری کردند، و منتظر راهنمایی واضح‌تری از بانک مرکزی چین هستند.

در بازار خانه‌های نوساز چین، همچنان که دولت‌های محلی دخالت‌های خود را کاهش می‌دهند و توسعه‌دهندگان برای بازگرداندن نقدینگی رقابت می‌کنند، یک جنگ قیمت در حال گسترش است.

دیدگاه خود را درباره واردات طلای چین مجدداً کاهش یافت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.