نیجریه قصد دارد رمز ارزها را در بازنگری سیستم مالیاتی در نظر بگیرد

نیجریه قصد دارد رمز ارزها را در بازنگری سیستم مالیاتی در نظر بگیرد
آنچه در این مقاله میخوانید

دولت نیجریه در حال بررسی وضع مالیات بر صنعت رمز ارزها است. اداره خدمات درآمد فدرال نیجریه (FIRS) قصد دارد برای تحقق این هدف، قانون مالیاتی جدیدی را وضع کند. با وجود این که نیجریه یکی از بازارهای عمده رمز ارزها است، در حال حاضر درآمد مالیاتی کمی از فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال دریافت می‌کند. اداره خدمات درآمد فدرال نیجریه به دنبال حمایت از مجمع ملی نیجریه است تا این تغییرات را اعمال کند.

نیجریه از فعالیت‌های مربوط به رمز ارز بهره‌ای نمی‌برد

اداره خدمات درآمد فدرال نیجریه (FIRS) قصد دارد لایحه‌ای برای مدیریت مالیات بر صنعت رمز ارزها معرفی کند. بر اساس گزارش‌ها، زاک ادججی (Zacch Adedeji)، رئیس اداره خدمات درآمد فدرال نیجریه، اخیراً این پیشنهاد را به کمیته مشترک مجمع ملی نیجریه ارائه کرده و برنامه‌هایی برای بازنگری در سیستم مالیاتی کشور را مطرح کرده است.

ادججی استدلال کرد که نیجریه باید قوانین مالیاتی خود را با واقعیت‌های اقتصادی کنونی، از جمله استفاده فزاینده از ارزهای دیجیتال برای تجارت، پرداخت‌های بین‌المللی و سایر فعالیت‌ها، تطبیق دهد. با وجود این که نیجریه یکی از بازارهای عمده ارزهای دیجیتال در آفریقا و جهان است، نیجریه اعلام کرده که از چنین فعالیت‌های مرتبط با ارزهای دیجیتال بهره‌ای نمی‌برد.

به عنوان مثال، اولایمی کاردوسو (Olayemi Cardoso)، رئیس بانک مرکزی نیجریه، پیشتر ادعا کرده بود که بایننس (Binance)، صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال، از معاملات مردم نیجریه حدود ۲۶ میلیارد دلار درآمد کسب کرده است. برخی از مقامات معتقدند که این صرافی در جمع‌آوری مالیات به نیابت از دولت نیجریه ناکام بوده و به این ترتیب کشور را از درآمدهای مالیاتی محروم کرده است.

با این حال، به نظر می‌رسد که زاک ادججی (Zacch Adedeji) در حین حضور خود در برابر کمیته مشترک، زمانی که درباره اصلاح سیستم مالیاتی برای کارآمدتر کردن آن صحبت کرد، این موضوع را تایید کرده باشد.

وی اظهار داشت:

“ما نمی‌توانیم از اکوسیستم ارزهای دیجیتال فرار کنیم چون این موضوع در حال حاضر مهم است. اما در شرایط کنونی نیجریه، هیچ قانونی برای تنظیم عملیات ارزهای دیجیتال وجود ندارد.”

رئیس اداره خدمات درآمد فدرال نیجریه به اعضای کمیته اعلام کرد که حتی با در نظر گرفتن تغییرات قانون مالیات، اطمینان دارد که این سازمان به هدف درآمدی ۱۲.۲ میلیارد دلاری (۱۹.۴ تریلیون نایرا) خود خواهد رسید.

در همین حال، این گزارش نقل قول‌هایی از سنی موسا (Sani Musa)، رئیس کمیته مالی سنای نیجریه، آورده است که ادججی را به خاطر ملاقات با قانون‌گذاران تحسین کرده و خواستار تشکیل یک آژانس واحد برای جمع‌آوری مالیات شده است. کالجاییه پل (Kalejaiye Paul)، رئیس کمیته مالی مجلس نیجریه، نیز حمایت خود از اداره خدمات درآمد فدرال نیجریه را اعلام کرد.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره نیجریه قصد دارد رمز ارزها را در بازنگری سیستم مالیاتی در نظر بگیرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.