گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 21 آگوست 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 21 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

در آغاز معاملات امروز، ارزش سهام‌ آمریکا پس از نزدیک شدن به بالاترین سطوح بی‌سابقه افت کردند. ترس از رکود که دو هفته پیش بازار را تکان داده بود، کاملاً از بین رفته و سرمایه‌گذاران اکنون برای اولین کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه سپتامبر آماده می‌شوند.

در حال حاضر، سوآپ‌های فوروارد با احتمال ۳۰ درصدی برای کاهش ۵۰ واحدی نرخ بهره قیمت‌گذاری می‌شوند، اما ما انتظار داریم که فدرال رزرو با کاهش ملایم‌تر ۲۵ واحدی نرخ بهره پیش برود. کاهش ۲۵ واحدی به فدرال رزرو این امکان را می‌دهد که تأثیر اقتصادی را بهتر ارزیابی کرده و استراتژی خود را در صورت نیاز تنظیم کند و از خطر واکنش بیش از حد به آخرین داده‌ها جلوگیری نماید.

شاخص دلار امروز به روند نزولی خود ادامه داد و به ۱۰۱.۵ سقوط کرد، در حالی که بازدهی اوراق قرضه ۱۰ ساله خزانه‌داری آمریکا به ۳.۸۲ درصد کاهش یافت.

امروز، گروه فلزات پایه روز دیگری را به صورتی متفاوت نسبت به یکدیگر طی کردند. آلومینیوم به روند صعودی خود ادامه داد و قیمت آن با افزایش ۵۰ دلار در هر تن دیگر، به سطح مقاومت ۲,۵۰۰ دلار در هر تن رسید. اختلاف قیمت نقدی این فلز نسبت به قیمت آن در 3 ماه آینده به سرعت افزایش یافته و به منفی ۳۰.۹۹ دلار در هر تن رسیده است که بالاترین سطح از ماه آوریل تاکنون است و نشان‌دهنده تشدید کمبود عرضه در بورس فلزات لندن (LME) است.

قیمت نیکل نیز افزایش یافت و از سطح مقاومت قوی ۱۷,۰۰۰ دلار در هر تن فراتر رفت و به ۱۷,۰۳۰ دلار در هر تن رسید.

سرب و روی نیز روند مشابهی داشتند. از سوی دیگر، قیمت مس پس از عبور از سطح ۹,۲۵۰ دلار در هر تن متوقف شد و به ۹,۲۴۳ دلار در هر تن بازگشت.

همچنان که جذابیت طلا به عنوان یک دارایی بدون بازده با کاهش بازدهی اوراق قرضه خزانه‌داری افزایش می‌یابد، قیمت طلا بار دیگر به بالاترین سطوح بی‌سابقه خود رسید و این فلز زرد در حال حاضر با قیمت ۲,۵۱۵ دلار در هر اونس معامله می‌شود. قیمت نقره سطح ۳۰ دلار در هر اونس را تجربه کرد اما نتوانست آن را حفظ کند و در زمان نگارش این گزارش به ۲۹.۵ دلار در هر اونس رسید.

قیمت نفت نیز کاهش یافت و نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و نفت خام برنت (Brent) به ترتیب، با قیمت‌های ۷۳.۹ دلار در هر بشکه و ۷۷.۲ دلار در هر بشکه معامله شدند.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 21 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.