پیتر شیف انتظار دارد که استخراج طلا در این دهه بهترین عملکرد را داشته باشد

پیتر شیف انتظار دارد که استخراج طلا در این دهه بهترین عملکرد را داشته باشد
آنچه در این مقاله میخوانید

پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان و حامی طلا، پیش‌بینی می‌کند که “بخش استخراج فلزات گرانبها بهترین عملکرد را در این دهه خواهد داشت.” او تأکید کرد که “سهام معادن طلا یک فرصت عالی هستند” و انتظار دارد “یک بازار صعودی بزرگ” شکل بگیرد. علاوه بر این، شیف (Schiff) هشدار داد که فدرال رزرو (Federal Reserve) با کاهش زودهنگام نرخ بهره، در معرض خطر اشتباه سیاست‌گذاری قرار دارد.

زمینه برای یک بازار صعودی بزرگ فراهم شده است

پیتر شیف (Peter Schiff)، اقتصاددان و حامی طلا، این هفته، در حالی که قیمت طلا افزایش یافت، باز هم نظرات خود را درباره طلا، سهام معادن طلا و اقدامات فدرال رزرو (Federal Reserve) در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس (X) اعلام کرد.

شیف روز دوشنبه در ایکس (X) توضیح داد: “سرمایه‌گذاران سهام طلا هنوز موضوع را درک نکرده‌اند. طلا نیازی ندارد که همچنان افزایش یابد تا سهام طلا نیز بالا برود. اگر طلا فقط در قیمت فعلی خود باقی بماند، سهام طلا باید از اینجا به طور قابل توجهی افزایش یابد.” با این حال، او تأکید کرد:

“هیچ راهی وجود ندارد که قیمت‌های طلا این‌قدر پایین بماند، بنابراین سهام معادن طلا یک فرصت عالی [برای سرمایه‌گذاری] هستند.”

شیف اظهار داشت: “طلا با یک رکورد جدید، بالاتر از ۲،۵۳۰ دلار معامله می‌شود. در نتیجه، GDX بالاخره به یک اوج جدید ۵۲ هفته‌ای دست یافت و رکورد ۵۲ هفته‌ای خود را که بیش از یک ماه پیش ثبت کرده بود، شکست. GDXJ هنوز نیاز دارد که ۱.۸ درصد دیگر رشد کند تا به اوج ۵۲ هفته‌ای خود برسد. سرمایه‌گذاران سهام هنوز به این رشد اعتقاد ندارند.”

ETF ونک (Vaneck Gold Miners ETF) (GDX) به طور گسترده به عنوان شاخصی برای سهام معادن طلا شناخته می‌شود. این صندوق قابل معامله در بورس (ETF) عملکرد شرکت‌های فعال در صنعت استخراج طلا، از جمله سهام بزرگ و متوسط را دنبال می‌کند. ETF ونک جونیور (Vaneck Junior Gold Miners ETF) (GDXJ) بر شرکت‌های کوچکتر و معادن طلا تمرکز دارد.

روز دوشنبه، شیف (Schiff) در پلتفرم ایکس (X) اشاره کرد که طلا “به‌تازگی دو روز متوالی بالای ۲,۵۰۰ دلار بسته شده است” و “بسیاری از سهام معادن طلا امروز به اوج‌های جدید ۵۲ هفته‌ای رسیدند.” این اقتصاددان در ادامه اظهار داشت:

“زمینه برای یک بازار صعودی بزرگ فراهم شده است. من انتظار دارم که استخراج فلزات گرانبها نه تنها در بقیه امسال، بلکه در این دهه بهترین عملکرد را داشته باشد.”

روز سه‌شنبه، شیف (Schiff) به کاهش شاخص دلار اشاره کرد و گفت: “شاخص دلار به تازگی به پایین‌ترین سطح خود در ۷ ماه گذشته سقوط کرد، در حالی که طلا در حال معامله با یک رکورد جدید است.” این اقتصاددان هشدار داد: “این بازارها نشان می‌دهند که فدرال رزرو (Fed) با کاهش زودهنگام نرخ بهره، در آستانه یک اشتباه بزرگ سیاستی است. این تنها جدیدترین مورد در لیست طولانی اشتباهات مداوم سیاستی خواهد بود.” شیف هفته گذشته اظهار داشت که حتی با وجود احتمال سقوط بازارها، فدرال رزرو باید نرخ بهره را افزایش دهد.

نظر شما در مورد پیش‌بینی‌های پیتر شیف در مورد سهام استخراج طلا و سیاست‌های فدرال رزرو چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پیتر شیف انتظار دارد که استخراج طلا در این دهه بهترین عملکرد را داشته باشد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.