گزارش روزانه بازار فارکس، 21 آگوست 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 21 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از کاهش مجدد ارزش دلار در روز گذشته، سهام آسیایی سقوط کرد.
  • حماس با بیانیه بلینکن مخالفت کرد.
  • رئیس بانک ملی لهستان در بیانیه‌ای که دیروز منتشر کرد، بیش از حد انتظار رویکردی در جهت کاهش نرخ بهره داشت.

اخبار بازار

  • پس از این که شاخص دلار آمریکا در جلسه دیروز دوباره به طور گسترده‌ای کاهش یافت، ارزش سهام‌های آسیایی شب گذشته کاهش یافتند در حالی که ارزش قراردادهای آتی S&P 500 تقریباً بدون تغییر باقی ماندند. شاخص دلار دیروز با کاهش ۰.۵ درصدی بیشتر مواجه شد، و جفت ارزهای کلیدی اکنون در حال معامله و باقی‌ماندن بالای سطوح کلیدی هستند؛ جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EURUSD) بالاتر از ۱.۱۱ و جفت ارز پوند/ دلار آمریکا (GBPUSD) بالاتر از ۱.۳۰ معامله شدند. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) بر این باورند که با توجه به احتمال کاهش بیشتر پوزیشن‌های خرید در دارایی‌های گسترده آمریکا و تضعیف اقتصاد ایالات متحده، دلار آمریکا ممکن است از اینجا به بعد بیشتر تضعیف شود. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • حماس اعلام کرد که آن‌ها تمایل دارند به توافق آتش‌بس با اسرائیل در غزه دست یابند و با اظهارات وزیر امور خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن (Anthony Blinken)، مخالفت کردند. حماس ادعاهای آمریکا مبنی بر این که این گروه فلسطینی تحت حمایت ایران از مذاکرات جاری برای پایان دادن به درگیری ۱۰ ماهه عقب‌نشینی کرده است، را رد کرد. با وجود نوسانات کوتاه‌مدت احتمالی ناشی از جریان اخبار متغیر، تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) همچنان شِکِل اسرائیل (ILS) را به دلیل وجود صرف ریسک قابل‌توجه به‌نوعی کم‌ارزش‌گذاری شده می‌داند و معتقد است که در بلندمدت این ارز افزایش ارزش خواهد داشت. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • گلاپینسکی (Glapinski)، رئیس بانک ملی لهستان (National Bank of Poland)، اظهار داشت که اگر شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI) به کاهش خود ادامه دهد، بحث درباره کاهش نرخ بهره در لهستان موجه خواهد بود و افزود که کاهش نرخ بهره پیش از سال ۲۰۲۶ را نمی‌توان رد کرد. این یک تغییر قابل توجه نسبت به اظهارات قبلی رئیس بانک است که موضعی جدی در جهت افزایش نرخ بهره داشت و مکرراً با انتظارات بازار برای کاهش نرخ بهره مخالفت کرده بود. بنابراین، بازار غافلگیر شد و نرخ‌های کوتاه‌مدت لهستان با این خبر افزایش یافتند، اگرچه تحرکات در بازار ارز (FX) نسبتاً محدود بود و تنها کاهش جزئی در ارزش زلوتی لهستان (PLN) مشاهده شد. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) معتقد است که داده‌های دستمزد لهستان امروز یک شاخص مهم دیگر برای مسیر آینده نرخ بهره بانک ملی لهستان (NBP) خواهد بود. (بلومبرگ)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 21 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.