گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 22 آگوست 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات 22 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

همچنان که سرمایه‌گذاران در انتظار انتشار صورتجلسه‌های نشست فدرال رزرو هستند که انتظار می‌رود اطلاعات بیشتری در مورد سطح توافق بین سیاست‌گذاران در مورد احتمال کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر ارائه دهد، معاملات سهام‌های آمریکا امروز با افزایش ارزش آغاز شدند.

اولین کاهش نرخ بهره اکنون به طور جدی مورد توجه قرار گرفته است، و سواپ‌های فوروارد نشان‌دهنده بیش از ۳۰ درصد احتمال کاهش ۵۰ واحدی است. دلار همچنان ثابت بود و در حدود سطح ۱۰۱.۴ باقی ماند، در حالی که بازده اوراق خزانه‌داری ۱۰ ساله کمی کاهش یافت و به ۳.۸ درصد رسید.

همچنان که فعالان بازارها پس از افزایش‌ قیمت‌های اخیر، خوش‌بینی خود را کاهش دادند، فلزات پایه امروز ثبات خود را حفظ کردند. این وضعیت به ویژه برای آلومینیوم مشهود است که قیمت آن برای دهمین بار متوالی افزایش یافت، هرچند امروز نتوانست به بالاتر از سطح ۲,۵۰۰ دلار در هر تن افزایش یابد.

مس با قیمت ۹,۲۶۰ دلار در هر تن تقریباً بدون تغییر باقی ماند. به همین ترتیب، پس از این که قیمت نیکل نیز نتوانست به بالاتر از ۱۷,۰۰۰ دلار در هر تن در روز گذشته افزایش یابد، تمایلی برای معامله در بالای این سطح نشان نداد.

از سوی دیگر، روی به افزایش مومنتوم خود ادامه داد، که با گفتگوها درباره کاهش احتمالی تولید ذوب در چین مورد حمایت قرار گرفت و این فلز را به آزمایش سطح ۲,۸۵۰ دلار در هر تن سوق داد.

طلا سودهای دیروز خود را از دست داد و در قیمت ۲,۵۰۴ دلار در هر اونس تثبیت شد، در حالی که قیمت نقره نسبتاً بدون تغییر باقی ماند و درست زیر ۲۹.۵ دلار در هر اونس معامله شد. با وجودی که به نظر می‌رسد کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر در قیمت‌ها محاسبه شده باشد، اما ما معتقدیم که طلا هنوز پتانسیل روند صعودی دارد. با نزدیک شدن به پایان تعطیلات تابستانی، ممکن است شاهد رسیدن قیمت شمش به اوج‌های جدیدی باشیم.

نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) با کاهش جزئی با قیمت ۷۳.۳ دلار در هر بشکه معامله شد، در حالی که قیمت نفت خام برنت (Brent) با افزایش اندکی به ۷۷.۵ دلار در هر بشکه رسید.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 22 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.