گزارش روزانه بازار فارکس، 22 آگوست 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 22 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پس از این که مشخص شد صورتجلسه کمیته فدرال بازار باز (FOMC) بیش از حد انتظار حاکی از کاهش نرخ بهره بود، ارزش دلار آمریکا کاهش یافت.
  • کامالا هریس از سوی حزب دموکرات به عنوان نامزد ریاست جمهوری معرفی شد.
  • پس از شکست مذاکرات اتحادیه، دو خط راه آهن بزرگ کانادا تعطیل شدند.

اخبار بازار

  • ارزش سهام‌های آسیایی شب گذشته اندکی افزایش یافتند، در حالی که قراردادهای آتی S&P 500 پس از کاهش مجدد ارزش دلار در جلسه دیروز افت کردند. شاخص دلار (Dollar Index) در طول روز ۰.۲۱ درصد کاهش یافت، که بخش عمده‌ای از این کاهش پس از انتشار صورتجلسه‌های کمتیه فدرال بازار آزاد (FOMC) در ماه آگوست رخ داد. این صورتجلسه‌ها کمی بیشتر از حد انتظار فعالان بازارها به سمت کاهش نرخ بهره متمایل بود و نشان داد که شرکت‌کنندگان کمیته فدرال بازار باز (FOMC) به بازگشت پایدار تورم به سمت ۲ درصد بیشتر اطمینان پیدا کرده‌اند. اکثریت قابل توجهی از شرکت‌کنندگان نیز اظهار داشتند که اگر داده‌های اقتصادی به روند فعلی خود ادامه دهند، در ماه سپتامبر به راحتی خواهند توانست که نرخ‌ها را کاهش دهند. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
    • تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) همچنان بر پیش‌بینی اصلی خود تأکید دارند که کمیته فدرال بازار باز (FOMC) امسال سه کاهش ۲۵ واحدی را در ماه‌های سپتامبر، نوامبر و دسامبر اعمال خواهد کرد. با این حال، فعالان بازار احتمال ۳۰ درصدی برای کاهش ۵۰ واحدی در جلسه ماه سپتامبر را در نظر گرفته است که تیم تحقیقات بارکلیز آن را بیش از حد می‌دانند. (تحقیقات بارکلیز)

  • کامالا هریس (Kamala Harris) دیروز رسماً به عنوان نامزد ریاست جمهوری توسط حزب دموکرات معرفی شد. لازم به ذکر است که او در سخنرانی خود برخی از برنامه‌های سیاستی کلیدی را بیان کرد که شامل کاهش مالیات بر طبقه متوسط و افزایش تأمین مالی برای مقرون‌به‌صرفه‌تر کردن خرید خانه بود. احتمالاً هیچ ‌یک از این سیاست‌ها تأثیر قابل‌توجهی در کوتاه‌مدت بر دلار آمریکا (USD) نخواهند داشت، اما هریس باید نشان دهد که چگونه می‌تواند بودجه این سیاست‌ها را در بلندمدت تأمین کند. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • پس از شکست مذاکرات اتحادیه‌ها، دو خط راه آهن بزرگ کانادا متوقف شدند، که این امر فشار عمده‌ای بر زنجیره تأمین در آمریکای شمالی وارد می‌کند. مذاکرات بین اتحادیه‌های راه‌آهن و دولت هفته‌هاست که در جریان است، و اعتصابات تا حد زیادی پیش‌بینی می‌شد، چون گفتگوها بین دو طرف به بن‌بست رسیده بود. تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) انتظار دارند که این اعتصاب تأثیر منفی بر تولید ناخالص داخلی (GDP) کانادا داشته باشد، اما انتظار نمی‌رود تأثیر بلندمدتی بر دلار کانادا (CAD) داشته باشد، که پیش‌بینی می‌شود در روزهای آینده به افزایش ارزش خود ادامه دهد. (بلومبرگ، تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 22 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.