مقامات آلمانی 13 دستگاه خودپرداز غیرمجاز رمزارزها را توقیف کردند

مقامات آلمانی 13 دستگاه خودپرداز غیرمجاز رمزارزها را توقیف کردند
آنچه در این مقاله میخوانید

سازمان نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin) در یک عملیات سراسری که شامل ۶۰ افسر و حمله به ۳۵ مکان بود، ۱۳ دستگاه خودپرداز ارزهای دیجیتال بدون مجوز را توقیف کرده است. این سازمان گزارش داد که این دستگاه‌ها معاملات غیرقانونی را تسهیل کرده و خطرات پول‌شویی را ایجاد می‌کردند. طبق قانون آلمان، تجارت ارزها، از جمله ارزهای دیجیتال، بدون مجوز مناسب غیرقانونی است و متخلفان ممکن است با حداکثر پنج سال زندان مواجه شوند.

توقیف دستگاه‌های خودپرداز بدون مجوز رمزارزها توسط BaFin در سراسر آلمان

سازمان نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin)، بالاترین نهاد نظارتی مالی این کشور، روز سه‌شنبه اعلام کرد که دستگاه‌های خودپرداز ارزهای دیجیتال که بدون مجوز در سراسر کشور فعالیت می‌کردند، توقیف شده‌اند. در بیانیه این سازمان، که توسط گوگل ترجمه شده است، آمده است:

“۱۳ دستگاه توقیف شده بدون مجوز لازم از BaFin در حال فعالیت بوده و خطر پول‌شویی را ایجاد می‌کردند.”

مأموران BaFin با حمایت پلیس، بانک دویچه بوندس‌بانک (Deutsche Bundesbank) و هماهنگی با اداره پلیس جنایی فدرال (BKA)، عملیات‌هایی را در ۳۵ مکان انجام دادند و حدود ۶۰ افسر برای توقیف دستگاه‌های غیرقانونی به کار گرفته شدند. در مجموع، ۲۵۰,۰۰۰ یورو نقدی نیز در طی این حمله‌ها توقیف شد.

نهاد نظارتی آلمان توضیح داد که دستگاه‌های توقیف‌شده به دلیل نداشتن مجوز لازم تحت قانون بانکداری آلمان (§ 32 Kreditwesengesetz) خطر پول‌شویی را به همراه داشتند. انجام مبادلات ارزی بین یورو و ارزهای دیجیتال به عنوان تجارت مالکانه یا فعالیت بانکی تلقی می‌شود، که به طور قانونی نیازمند تأیید صریح BaFin است.

سازمان نظارت مالی فدرال آلمان (BaFin) تأکید کرد که عدم دریافت مجوز از این نهاد فعالیت را غیرقانونی می‌کند و افزود:

“اپراتورهایی که به‌طور غیرقانونی عمل می‌کنند، توسط پلیس و دادستانی تحت پیگرد قرار خواهند گرفت. مرتکبان ممکن است با حداکثر پنج سال حبس مواجه شوند.”

دستگاه‌های توقیف‌شده در چندین شهر بزرگ آلمان یافت شدند و گزارش شده که توسط افرادی با نیت جنایی برای تسهیل تراکنش‌هایی که می‌توانستند فرایند‌های ضد پول‌شویی را دور بزنند، مورد استفاده قرار گرفته‌اند. طبق مقررات “احراز هویت ” (KYC) برای جلوگیری از پول‌شویی، تراکنش‌های بالای ۱۰,۰۰۰ یورو نیاز به تأیید هویت مشتری دارند. در صورت شک به فعالیت غیرقانونی یا تأمین مالی تروریسم، این موضوع باید به واحد اطلاعات مالی (FIU) گزارش شود.

نظر شما در مورد توقیف خودپردازهای غیرمجاز ارزهای دیجیتال توسط BaFin چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره مقامات آلمانی 13 دستگاه خودپرداز غیرمجاز رمزارزها را توقیف کردند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.