چرا روند صعودی قیمت طلا می‌تواند در سطوح فعلی متوقف شود؟

چرا روند صعودی قیمت طلا می‌تواند در سطوح فعلی متوقف شود؟
آنچه در این مقاله میخوانید

تحلیل تغییرات قراردادهای آتی طلا در بازه‌های زمانی مختلف نشان می‌دهد که با وجود این که اصول حمایتی همچنان به نفع گاوهای بازار است، روند صعودی کنونی ممکن است در این نقطه متوقف شود.

اصول حمایتی به نفع گاوها است، اما نادیده گرفتن مقاومت‌ها و وجود در منطقه اشباع خرید می‌تواند مشکلاتی ایجاد کند.

بدون شک، این روند صعودی قیمت طلا را به یک رکورد تاریخی جدید رسانده است و با وجود تنش‌های ژئوپلیتیکی مطلوب، وضعیت را برای گاوهای بازار طلا پیچیده‌تر کرده است، چون که به نظر می‌رسد که کسری بودجه در اقتصادهای بزرگی مانند ایالات متحده، بریتانیا و فرانسه برای حفظ مومنتوم صعودی حمایت کننده باشد.

اما صرفاً بستن چشم‌ها و نادیده گرفتن منطقه اشباع خرید می‌تواند برای معامله‌گران بسیار خطرناک باشد، چون شرایط فعلی ممکن است در هر لحظه تغییر جهت دهد.

0001

بررسی روند تغییرات ارزش قراردادهای آتی طلا در نمودار ماهانه نشان می‌دهد که این قراردادها پس از رسیدن به رکورد تاریخی ۲,۵۷۰ دلار تحت فشار فروش قرار گرفته‌اند. بدون شک، این وضعیت محدوده‌ای را در داخل منطقه اشباع خرید تعریف کرده است.

0002

در نمودار هفتگی، قراردادهای آتی طلا نشان‌دهنده عدم قطعیت در میان معامله‌گران است که می‌تواند پیش از بسته شدن هفتگی این هفته به حرکت نزولی منجر شود، چون چرخه انتخاباتی جاری باعث ایجاد اضطراب در میان سرمایه‌گذاران شده است.

0003

در نمودار روزانه، آغاز خستگی قیمت در جلسه امروز قابل مشاهده است. بدون شک، حرکت نزولی قراردادهای آتی طلا به زیر ۲,۵۰۹ دلار، افت بیشتری را برای بقیه هفته در پیش خواهد داشت.

0004

در نمودار ساعتی، ارزش قراردادهای آتی طلا در آستانه کاهش به زیر سطح حمایت قابل توجه در میانگین متحرک نمایی 50 روزه (50 DMA) است که در حال حاضر در سطح 2,547 دلار قرار گرفته است.

دیدگاه خود را درباره چرا روند صعودی قیمت طلا می‌تواند در سطوح فعلی متوقف شود؟ بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.