یک گاوصندوق عظیم طلا در سنگاپور افتتاح شد

یک گاوصندوق عظیم طلا در سنگاپور افتتاح شد
آنچه در این مقاله میخوانید

سنگاپور از یک خزانه عظیم طلا برای پاسخگویی به تقاضای رو به رشد از سوی ثروتمندان برجسته جهان برای نگهداری از فلزات گرانبها رونمایی کرده است.

به گزارش بلومبرگ (Bloomberg)، این تأسیسات شش طبقه با مساحت ۱۶,۷۰۰ متر مربع، برای ذخیره‌سازی ۱۰,۰۰۰ تن نقره – بیش از یک سوم عرضه سالانه جهان – و ۵۰۰ تن طلا، معادل تقریباً نیمی از خریدهای بانک‌های مرکزی در سال ۲۰۲۳ طراحی شده است. بسیاری از مشتریان علاقه خود را به استفاده از خدمات این خزانه ابراز کرده‌اند که این امر شرکت مالک آن را به برنامه‌ریزی برای گسترش بیشتر واداشته است.

تقاضا برای سرمایه‌گذاری روی طلا به دلیل افزایش خطرات ژئوپلیتیکی در حال افزایش است. با این حال، افزایش فعلی تقاضا به ‌طور استثنایی سریع است و کارشناسان آن را “خیره‌کننده” توصیف می‌کنند.

قیمت‌های طلا به رکوردهای جدیدی رسیده و در هفته گذشته از ۲,۵۰۰ دلار در هر اونس فراتر رفته است. خریدهای طلا در بازارهای فرابورس (over-the-counter) بهترین سه‌ماهه دوم خود را در حداقل ۲۵ سال گذشته تجربه کرده‌اند. نقره نیز با افزایش قیمتی بیش از ۲۰ درصد مواجه شده است.

سرمایه‌گذاران به سمت طلا هجوم آورده‌اند، که این امر ناشی از ترس از بی‌ثباتی در ارزهای مهم جهانی، از جمله دلار و یورو، به دلیل خطرات ژئوپلیتیکی است.

دیدگاه خود را درباره یک گاوصندوق عظیم طلا در سنگاپور افتتاح شد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.