دادستان کل تنسی در مورد کلاهبرداری با کد QR هشدار داد!

دادستان کل تنسی در مورد کلاهبرداری با کد QR هشدار داد!
آنچه در این مقاله میخوانید

دفتر دادستان کل تنسی (Tennessee Attorney General’s Office) هشداری درباره کلاهبرداری‌های مرتبط با کدهای QR صادر کرده و به مصرف‌کنندگان درباره کدهای QR جعلی که در کلاهبرداری‌های مختلف، از جمله سرمایه‌گذاری‌های جعلی ارزهای دیجیتال، استفاده می‌شود، هشدار داده است. از مصرف‌کنندگان خواسته شده تا منابع را تأیید کنند، کدها را از نظر تغییرات مشکوک بررسی نمایند و از اپلیکیشن‌های اسکنر امن استفاده کنند.

هشدار دادستان کل تنسی درباره کلاهبرداری‌های کد QR

دفتر دادستان کل تنسی (Tennessee Attorney General’s Office) روز سه‌شنبه هشداری درباره کلاهبرداری‌های مرتبط با کدهای QR صادر کرد و به مصرف‌کنندگان درباره خطرات مرتبط با آن‌ها و ارائه نکات ایمنی هشدار داد.

در این هشدار آمده است: “با وجودی که فناوری کد QR در حال تکامل ممکن است راحت باشد، اما کدهای QR می‌توانند توسط کلاهبرداران مورد سوءاستفاده قرار گیرند.” این هشدار اعلام می‌کند که این کدها به طور فزاینده‌ای در طرح‌های مختلف، از جمله کلاهبرداری‌های ارزهای دیجیتال، مورد استفاده قرار می‌گیرند. در ادامه این هشدار آمده است:

“کلاهبرداران از کدهای QR برای سرقت ارز دیجیتال با وعده‌های جعلی اهدای رایگان یا سرمایه‌گذاری استفاده می‌کنند. کلاهبرداری‌های خیریه: خیریه‌های جعلی از کدهای QR برای درخواست کمک‌های مالی استفاده می‌کنند که در واقع به کلاهبرداران می‌رسد.”

دفتر دادستان کل تنسی (Tennessee Attorney General’s Office) توضیح داد که کلاهبرداران ممکن است کدهای QR جعلی را از طریق ایمیل یا پیامک ارسال کنند و قربانیان را به سایت‌های فیشینگ هدایت کنند، یا کدهای جعلی را در فضاهای عمومی قرار دهند تا پرداخت‌ها یا اطلاعات شخصی را سرقت کنند. در برخی موارد، کلاهبرداران ممکن است از کدهای QR برای دسترسی به دستگاه‌ها استفاده کنند.

از مصرف‌کنندگان خواسته شده است که با تأیید منبع کدهای QR، بررسی آن‌ها برای هرگونه تغییر، استفاده از اپلیکیشن‌های اسکنر امن، پیش‌نمایش URLها و اجتناب از کدهای ناخواسته، هوشیار باشند. دفتر دادستان کل بر اهمیت ایمن‌سازی دستگاه‌ها با نرم‌افزارهای به‌روز تأکید کرد تا در برابر این تهدیدات محافظت شوند.

به مصرف‌کنندگان توصیه شده است که این قواعد را رعایت کنند تا قربانی کلاهبرداری‌های QR نشوند. این دفتر توصیه کرد:

“همیشه هنگام اسکن کدهای QR، به ویژه از منابع ناشناس، احتیاط کنید.”

نظر شما در مورد افزایش کلاهبرداری‌های کد QR و اقدامات احتیاطی که توسط دفتر دادستان کل تنسی توصیه می‌شود، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره دادستان کل تنسی در مورد کلاهبرداری با کد QR هشدار داد! بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.