چشم‌انداز جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)

چشم‌انداز جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در چشم‌انداز جفت ارز یورو/ دلار آمریکا می‌خوانید:

  • پس از این که صورتجلسه‌های فدرال رزرو انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را تایید کرد، ارزش دلار کاهش یافت.
  • فعالیت تجاری منطقه یورو در ماه آگوست تقویت شد.
  • رشد دستمزدها در منطقه یورو در سه ماهه دوم کاهش یافت.

از آن جا که پس از انتشار صورتجلسه‌های فدرال رزرو که حاکی از کاهش نرخ بهره بود، دلار همچنان شکننده باقی مانده است، چشم‌انداز جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) خوش‌بینانه است. با این حال، پس از گزارش‌های اقتصادی مختلط از منطقه یورو، صبح پنجشنبه یورو نوسان داشت.

از آن جا که صورتجلسه‌های فدرال رزرو انتظارات برای کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر را تأیید کردند، روند کلی جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) همچنان صعودی بود. سیاست‌گذاران آماده بودند تا در صورت تحقق انتظارات داده‌های اقتصادی، شروع به کاهش هزینه‌های وام‌گیری کنند. داده‌های مربوط به تورم ماه جولای که پس از نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو منتشر شد، کاهش مورد انتظار به ۲.۹ درصد را نشان داد. بنابراین، موانع کمی برای جلوگیری از کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو وجود دارد. در نتیجه، ارزش دلار سقوط کرد و به یورو اجازه داد تا به اوج‌های جدیدی دست یابد.

در همین حال، داده‌های پنجشنبه نشان داد که فعالیت کسب‌وکارها در منطقه یورو در ماه آگوست تقویت شده است و این موضوع به تقویت بیشتر یورو کمک کرد. شاخص مدیران خرید (PMI)ترکیبی از ۵۰.۲ در ماه جولای به ۵۱.۲ افزایش یافت، در حالی که اقتصاددانان انتظار داشتند این رقم به ۵۰.۱ کاهش یابد. انتشار این گزارش فشار بر بانک مرکزی اروپا برای کاهش نرخ بهره را کاهش داد.

با این حال، یک گزارش جداگانه نشان داد که رشد دستمزدهای توافق شده در منطقه یورو در سه‌ماهه دوم کاهش یافته است. این رقم از ۴.۷۴ درصد به ۳.۵۵ درصد کاهش یافت. این یک شاخص کلیدی برای بانک مرکزی اروپا (ECB) است و بر چشم‌انداز کاهش نرخ بهره تأثیر می‌گذارد. رشد کُند دستمزدها تقاضای اقتصادی را کاهش می‌دهد و فشار بر بانک مرکزی برای کاهش هزینه‌های وام‌گیری را افزایش می‌دهد.

در حال حاضر، فعالان بازارها احتمال بیش از ۹۰ درصدی برای کاهش نرخ بهره توسط بانک مرکزی اروپا در ماه سپتامبر را پیش‌بینی می‌کنند. علاوه بر این، ممکن است بانک مرکزی در ماه دسامبر نیز دوباره نرخ بهره را کاهش دهد.

رویدادهای کلیدی امروز مربوط به جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)

  • مطالبات بیکاری در ایالات متحده
  • شاخص مدیران خرید (PMI) تولیدی مقدماتی ایالات متحده
  • شاخص مدیران خرید (PMI) خدماتی مقدماتی ایالات متحده

چشم‌انداز تکنیکال جفت ارز یورو/ دلار آمریکا: بلاتکلیفی نشانه عقب‌نشینی قریب‌الوقوع است

RURUSD chart
نمودار 4 ساعته جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD)

از نظر تکنیکال، قیمت جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) در نزدیکی سطح مقاومت ۱.۱۱۵۰ متوقف شده است. گاوهای بازار (خریداران) به‌سرعت از میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه (30-SMA) حرکت کرده و سطوح مقاومت را شکستند. تمایل صعودی با قرار گرفتن قیمت به‌طور قابل‌توجهی بالاتر از میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه و شاخص قدرت نسبی (RSI) در منطقه اشباع خرید تقویت شده است.

با این حال، تغییرات قیمت در سطح ۱.۱۱۵۰ نشان‌دهنده تردید پس از یک حرکت قوی است. قیمت کندل‌های با بدنه کوچک و سایه‌های بلند ایجاد کرده است که نشان می‌دهد نه خرس‌ها (فروشندگان) و نه گاوها (خریداران) از قدرت کافی برخوردار نیستند. این روند همچنین نشان‌دهنده خستگی حرکت قبلی است. بنابراین، ممکن است قیمت به زودی کاهش یابد تا سطح حمایت میانگین متحرک ساده ۳۰ روزه (30-SMA) را دوباره آزمایش کند.

دیدگاه خود را درباره چشم‌انداز جفت ارز یورو/ دلار آمریکا (EUR/USD) بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.