تاثیر سخنرانی جروم پاول بر حرکت صعودی یورو

تاثیر سخنرانی جروم پاول بر حرکت صعودی یورو
آنچه در این مقاله میخوانید

رشد یورو در ماه اوت بی‌امان بوده است و روز چهارشنبه آن را به بالاترین حد یک سال گذشته در برابر دلار رساند، اما لحن محتاطانه جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، می‌تواند این حرکت را تغییر دهد.

هر روز حدود 2.29 تریلیون دلار گردش مالی در جفت ارز یورو-دلار وجود دارد که حدود یک سوم کل حجم مبادلات خارجی در سطح جهان است.

به گفته بانک نیویورک ملون، هر روز در دو هفته گذشته، مدیران پولی که شرط می‌بندند فدرال رزرو در آستانه چرخه کاهش نرخ بهره است، یورو را بالا برده‌اند. این بانک به‌ عنوان بزرگ‌ترین بانک متولی جهان، بیش از ۴۵ تریلیون دلار دارایی دارد.

مدیرانی که الگوریتم‌های رایانه‌ای را برای تعقیب آخرین روندهای بازار به کار می‌گیرند، تاکنون بین 70 تا 80 میلیارد دلار در این ماه سرمایه‌گذاری کرده‌اند. یورو یکی از ذینفعان اصلی بوده است.

همه اینها باعث افزایش 3 درصدی یورو از ابتدای ماه تا روز چهارشنبه شد که قوی‌ترین از ژوئیه گذشته بود که پس از بازنگری داده‌های مشاغل ایالات متحده که شرط‌بندی‌ها را برای کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تقویت کرد، افزایش بیشتری پیدا کرد.

اما از آنجایی که بانک‌های مرکزی جهان در جکسون هول گرد هم می‌آیند، و نیز رشد اقتصادی اروپا همچنان ضعیف است، بسیاری می‌ترسند که ثروت یورو در شرف تغییر باشد.

استراتژیست‌ها می‌گویند تنها چیزی که لازم است این است که پاول از محدوده کاهش‌هایی که بازار به آنها اشاره می‌کند عقب‌نشینی کند. این نشان می‌دهد که نرخ‌های آمریکا در مقایسه با اروپا، جایی که کاهش از قبل آغاز شده است، بالاتر خواهد ماند و جذابیت دلار را بیشتر می‌کند.

استفان جن، مدیر اجرایی Eurizon SLJ Capital می‌گوید: این می‌تواند راهی ساده و آسان برای بیان دیدگاه خود در برابر دلار باشد. این بیشتر یک داستان ضعیف دلار است تا یک داستان قوی یورو، زیرا بنیادهای یورو تغییر زیادی نکرده اند.

علائم مشکلات اقتصادی در سراسر منطقه یورو افزایش یافته و اعتماد به بزرگترین عضو آن آلمان سقوط کرده است. به گفته اولی رن، عضو شورای حاکمیتی، ریسک‌های رشد باعث تقویت روند تسهیل سیاست‌ها در نشست ماه آینده بانک مرکزی اروپا شده است.

در حال حاضر، شرط‌بندی‌های تهاجمی آمریکا برای کاهش این ضعف اقتصادی یورو را پنهان کرده است.

الیاس حداد، استراتژیست ارشد بازار در Brown Brothers Harriman، می‌گوید که یورو تقریباً مطمئن است که پیشرفت خود را کاهش می‌دهد زیرا فدرال رزرو با شدت کمتری نسبت به ECB کاهش می‌یابد. حداد گفت: ما همچنان معتقدیم که داستان واگرایی همچنان پابرجاست و باید به حمایت از دلار ادامه دهد. بازارها نسبت به اقتصاد ایالات متحده بیش از حد بدبین هستند.

دیدگاه خود را درباره تاثیر سخنرانی جروم پاول بر حرکت صعودی یورو بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.