اف بی آی  5 میلیون دلار از کلاهبرداری رمزارزها را بازیابی کرد

اف بی آی 5 میلیون دلار از کلاهبرداری رمزارزها را بازیابی کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

مقامات کارولینای شمالی نزدیک به ۵ میلیون دلار ارز دیجیتال مرتبط با یک طرح کلاهبرداری سرمایه‌گذاری را توقیف کرده‌اند. این طرح که به عنوان “قصابی خوک” شناخته می‌شود، شامل جنایتکارانی بود که با ایجاد روابط عاشقانه جعلی، قربانیان را فریب می‌دادند تا در پلتفرم‌های جعلی ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری کنند. قربانیان پس‌اندازهای زندگی خود را از دست دادند، و یکی از آن‌ها کل حساب بازنشستگی خود را از دست داد.

توقیف ۵ میلیون دلار رمز ارز در طرح کلاهبرداری سرمایه‌گذاری در رالی (Raleigh)

دفتر دادستان ایالات متحده برای ناحیه شرقی کارولینای شمالی روز پنجشنبه اعلام کرد که نزدیک به ۵ میلیون دلار ارز دیجیتال مرتبط با کلاهبرداری سرمایه‌گذاری در رالی، مرکز کارولینای شمالی، توقیف شده است.

مقامات تتر، یک ارز دیجیتال وابسته به دلار آمریکا، را که با یک طرح پیچیده مرتبط بود که در آن جنایتکاران درآمدهای حاصل از قربانیان کلاهبرداری‌های “قصابی خوک” را پول‌شویی می‌کردند، توقیف کردند. مایکل ایزلی (Michael Easley)، دادستان ایالات متحده، گفت: “آمریکایی‌ها پس‌اندازهای زندگی خود را به دلیل کلاهبرداری‌های سرمایه‌گذاری از دست می‌دهند، چون وجوه به سرعت به حساب‌های ارز دیجیتال در خارج از کشور منتقل می‌شوند.” وی افزود:

“در این مورد، یک قربانی کل حساب بازنشستگی خود را به یک کلاهبرداری باخت. ما در حال بازپس‌گیری هر دلاری هستیم که می‌توانیم، حتی زمانی که جنایتکاران در خارج از کشور قرار دارند.”

در این کلاهبرداری‌ها، مجرمان روابط عاشقانه جعلی با قربانیان ایجاد می‌کنند تا اعتماد آن‌ها را جلب کنند و در نهایت آن‌ها را متقاعد کنند که در پلتفرم‌های ارز دیجیتال جعلی که شبیه به پلتفرم‌های قانونی هستند، سرمایه‌گذاری کنند. این پلتفرم‌ها سودهای ساختگی نشان می‌دهند تا قربانیان را به سرمایه‌گذاری بیشتر تشویق کنند. قربانیان نمی‌توانند وجوه خود را برداشت کنند و اغلب با درخواست‌های پرداخت اضافی تحت عنوان مالیات یا جریمه مواجه می‌شوند.

با وجود تلاش‌های مجرمان برای پنهان کردن پول از طریق کیف‌پول‌های متعدد ارز دیجیتال، ماموران FBI توانستند بخشی از این وجوه را ردیابی و بازیابی کنند.

رابرت ام. دوییت (Robert M. DeWitt)، مامور ویژه مسئول FBI شارلوت، اظهار داشت:

“این توقیف رمز ارز در راستای نمونه‌ای از تطبیق FBI با تغییرات در فضای جنایتکارانه و مبارزه برای قربانیان طرح‌های کلاهبرداری سایبری انجام شده است.”

نظر شما در مورد کلاهبرداری قصابی خوک و تلاش‌های FBI برای بازیابی وجوه قربانیان چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره اف بی آی  5 میلیون دلار از کلاهبرداری رمزارزها را بازیابی کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.