دونالد ترامپ پلتفرم جدید رمزارزها را برای به چالش کشیدن بانک‌ها و نهادهای مالی بزرگ ایجاد می‌کند

دونالد ترامپ پلتفرم جدید رمزارزها را برای به چالش کشیدن بانک‌ها و نهادهای مالی بزرگ ایجاد می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، پلتفرم جدید رمز ارز خانواده خود با نام “The Defiant Ones” را به ۷.۵ میلیون دنبال‌کننده خود در تروث سوشال (Truth Social) معرفی کرده و آن را به ‌عنوان پاسخی به نابرابری مالی مطرح کرده است. ابتکار ارز دیجیتال سازمان ترامپ (Trump Organization) که توجه اریک ترامپ (Eric Trump) و دونالد ترامپ جونیور (Donald Trump Jr.) را به خود جلب کرده، قصد دارد با بانک‌های سنتی به چالش بپردازد.

ترامپ پلتفرم جدید رمز ارز را به ‌عنوان راه‌حلی ضد نخبگان مالی راه‌اندازی می‌کند

روز پنجشنبه، دونالد ترامپ (Donald Trump)، رئیس‌جمهور سابق ایالات متحده، پلتفرم جدید رمز ارز خانواده خود با نام “The Defiant Ones” را به ۷.۵ میلیون دنبال‌کننده خود در پلتفرم رسانه اجتماعی خود، تروث سوشال (Truth Social)، معرفی کرد. کانال تلگرام رسمی این گروه خود را به ‌عنوان “کانال رسمی دیفای ترامپ (Trump Defi)” معرفی می‌کند.

ترامپ این بانک دیجیتال جدید را به‌عنوان پاسخی به نابرابری مالی معرفی کرد و گفت: “برای مدت طولانی، عموم مردم آمریکا تحت فشار بانک‌های بزرگ و نخبگان مالی بوده‌اند. وقت آن است که با هم بایستیم.”

trump-crypto-platform

اولین بار است که دونالد ترامپ (Donald Trump)  با انتشار این پست در رسانه‌های اجتماعی  به ‌طور عمومی از ابتکار ارز دیجیتال سازمان ترامپ (Trump Organization) حمایت کرده است؛ این ابتکار توسط پسرانش، اریک ترامپ (Eric Trump) و دونالد ترامپ جونیور (Donald Trump Jr.)، به‌ عنوان یک پروژه پیشگام در حوزه امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) معرفی شده است. با این حال، جزئیات مربوط به این پلتفرم هنوز ارائه نشده است و کانال رسمی تلگرام آن اعلام کرده: “در چند روز آینده، ما برخی از به‌روزرسانی‌ها و اعلامیه‌های مهم را به اشتراک خواهیم گذاشت.”

تا عصر پنجشنبه، کانال رسمی تلگرام پلتفرم حدود ۳۵ هزار مشترک جذب کرده بود و دونالد ترامپ جونیور (Donald Trump Jr.) نیز این محصول را به ۱۲ میلیون دنبال‌کننده خود در پلتفرم رسانه اجتماعی ایکس (X) معرفی کرد.

خانواده ترامپ این پلتفرم جدید ارز دیجیتال را به‌عنوان یک نیروی مخرب علیه سیستم بانکی سنتی معرفی کرده‌اند، و اریک ترامپ (Eric Trump) آن را به ‌عنوان “املاک دیجیتال” توصیف کرده است که دسترسی فوری به وثیقه منصفانه را فراهم می‌کند. زمان‌بندی این پروژه هم‌زمان با کمپین ریاست جمهوری ترامپ است، چرا که او در تلاش است تا خود را به‌عنوان نامزد حامی ارزهای دیجیتال معرفی کند. این تغییر رویکرد از انتقاد از ارزهای دیجیتال به حمایت از آن‌ها منجر به جلب حمایت مالی قابل توجهی شده است، به طوری که ترامپ ادعا کرده تا پایان ماه جولای ۲۵ میلیون دلار از بخش ارزهای دیجیتال جمع‌آوری کرده است.

نظر شما در مورد سرمایه گذاری ترامپ در رمز ارزها و تأثیر بالقوه آن بر بانکداری سنتی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره دونالد ترامپ پلتفرم جدید رمزارزها را برای به چالش کشیدن بانک‌ها و نهادهای مالی بزرگ ایجاد می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.