گزارش روزانه بازار فارکس، 23 آگوست 2024

گزارش روزانه بازار فارکس، 23 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

آن چه در گزارش امروز بازار فارکس می‌خوانید:

  • پیش از سخنرانی پاول امروز در جکسون هول، شاخص دلار کاهش یافت.
  • اوئدا، رئیس بانک مرکزی ژاپن، اعلام کرد که اگر داده‌های اقتصادی به همین ترتیب ادامه یابد، بانک مرکزی نرخ بهره را افزایش خواهد داد.
  • دولت چین متعهد شد که خانه‌های فروخته نشده را برای مسکن عمومی خریداری کند.

اخبار بازار فارکس، 23 آگوست 2024

  • همچنان که فعالان بازارها در انتظار سخنرانی پاول (Powell)، رئیس فدرال رزرو، در نشست جکسون هول (Jackson Hole) در ساعت ۳ بعدازظهر به وقت بریتانیا بودند، سهام‌های آسیایی در شب گذشته با نوسان مواجه شدند، در حالی که ارزش دلار آمریکا (USD) به میزان گسترده‌ای کاهش یافت. انتظار داریم پاول مسیر آینده کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را مشخص کند؛ در حالی که فعالان بازار در حال حاضر کاهش ۱۰۰ واحدی نرخ بهره تا پایان سال را پیش‌بینی می‌کند و ۳۰ درصد احتمال کاهش ۵۰ واحدی در نشست ماه سپتامبر وجود دارد. این سخنرانی پس از هفته‌ای صورت می‌گیرد که در آن دلار آمریکا به‌طور قابل‌توجهی کاهش یافته است، چون فعالان بازار پوزیشن‌های خرید خود در دارایی‌های آمریکایی را کاهش داده و انتظارات خود را از نرخ بهره فدرال رزرو مجدداً تنظیم کرده است. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
  • در یک سخنرانی در پارلمان، اوئدا (Ueda)، رئیس بانک مرکزی ژاپن (BoJ)، اعلام کرد که بانک مرکزی ژاپن همچنان در مسیر افزایش نرخ بهره قرار دارد، به شرطی که تورم و داده‌های اقتصادی همچنان به روند خود ادامه دهند. با این حال، اوئدا تأکید کرد که قصد ندارد با عجله به سمت افزایش بعدی نرخ بهره حرکت کند و بر نیاز به دقت در نظارت بر تأثیرات بازارهای مالی ناپایدار تأکید کرد. پس از انتشار این خبر، نرخ جفت ارز دلار آمریکا/ ین ژاپن (USD/JPY) به میزان ۰.۷ درصد کاهش یافت. (تحقیقات بارکلیز، بلومبرگ)
    • تیم تحقیقات بارکلیز (Barclays Research) اخیراً پیش‌بینی خود را درباره بانک مرکزی ژاپن (BoJ) اصلاح کرده و زمان کاهش بعدی نرخ بهره را از آوریل ۲۰۲۵ به ژانویه ۲۰۲۵ منتقل کرده‌اند و نرخ نهایی را ۲.۵ درصد پیش‌بینی کرده‌اند. (تحقیقات بارکلیز)

  • در بازارهای نوظهور (EM)، چین وعده داد که خرید خانه‌های فروخته‌نشده برای مسکن عمومی را تسریع کند تا به تقویت بخش املاک و مستغلات که در حال کند شدن است، کمک کند. این تعهدات پس از انتشار گزارش‌هایی در اوایل این هفته مطرح شد که دولت قصد دارد از اوراق قرضه دولت‌های محلی برای تأمین مالی خرید خانه‌های فروخته‌نشده استفاده کند. با وجود این که چین در تاریخ ۱۷ مه یک صندوق تسهیلات بازپرداخت مسکن مقرون‌به‌صرفه به مبلغ ۳۰۰ میلیارد یوان راه‌اندازی کرد تا خرید خانه‌های فروخته‌نشده را تسریع کند، پیشرفت در کاهش موجودی مسکن تحت رهبری دولت همچنان کند بود. امید است که این برنامه موفقیت بیشتری داشته باشد و محرکی برای اقتصاد چین فراهم کند. (تحقیقات بارکلیز)

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه بازار فارکس، 23 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.