انتظار می‌رود که جروم پاول از کاهش نرخ بهره پشتیبانی کند

انتظار می‌رود که جروم پاول از کاهش نرخ بهره پشتیبانی کند
آنچه در این مقاله میخوانید

به طور گسترده انتظار می‌رود جروم پاول، رئیس فدرال رزرو ایالات متحده، از یک سخنرانی کلیدی در یک کنفرانس بزرگ بانک مرکزی در روز جمعه برای نشان دادن حمایت از کاهش نرخ بهره قبل از تصمیم‌گیری نرخ بهره در ماه آینده استفاده کند.

نرخ وام معیار فدرال رزرو در حال حاضر در بالاترین حد طی 23 سال گذشته بین 5.25 تا 5.50 درصد قرار دارد که باعث کاهش تقاضا در بزرگترین اقتصاد جهان در آستانه انتخابات ریاست جمهوری نوامبر می‌شود که در آن تورم و هزینه زندگی نقش اصلی را ایفا کرده‌اند.

کتی بوستجانچیچ، اقتصاددان ارشد Nationwide Mutual به خبرگزاری فرانسه گفت: حس من این است که رئیس پاول از این سمپوزیوم برای پیش‌بینی چیزی که تا حد زیادی در بازار عرضه شده است استفاده خواهد کرد.

پاول به احتمال زیاد سیگنال خواهد داد اما نه به صراحت که فدرال رزرو به دنبال شروع به کاهش نرخ بهره است، و به احتمال زیاد در سپتامبر خواهد بود.

متیو لوزتی، اقتصاددان ارشد آمریکایی دویچه بانک، به خبرگزاری فرانسه گفت: او احتمالاً نشان خواهد داد که کاهش نرخ بهره به زودی در راه است. با این حال، من فکر می‌کنم او به اندازه احتمالی آن کاهش نرخ اشاره نخواهد کرد.

چند تن دیگر از مقامات عالی رتبه بانک مرکزی در برنامه گردهمایی سه روزه در پارک ملی گراند تتون وایومینگ هستند که امسال با موضوع ارزیابی مجدد اثربخشی و انتقال سیاست پولی برگزار می‌شود.

به نظر می‌رسد بانک مرکزی ایالات متحده پس از نگه داشتن نرخ کلیدی وام دهی خود در بالاترین سطح دو دهه برای بیش از یک سال، اکنون آماده کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر است، زیرا تورم همچنان به سمت هدف بلندمدت دو درصد کاهش می‌یابد.

در حالی که تورم کاهش یافته است، بازار کار نشانه‌هایی از سرد شدن را نشان می‌دهد اگرچه هنوز طبق استانداردهای تاریخی ثابت مانده است و رشد اقتصادی انعطاف‌پذیر بوده است.

فدرال رزرو یک مأموریت دوگانه از کنگره برای مقابله با تورم و بیکاری دارد و در ماه‌های اخیر نشان داده است که خطرات برای دو طرف مأموریتش اکنون در تعادل بهتری قرار گرفته است.

در اوایل این هفته، صورتجلسه تصمیم فدرال رزرو در ماه ژوئیه، مسیر احتمالی سفر را مشخص کرد: بیشتر اعضای کمیته تعیین نرخ بانک گفتند که در صورت ادامه داده‌ها، کاهش نرخ‌ها در جلسه بعدی احتمالاً مناسب خواهد بود.

بسیاری از تحلیلگران انتظار دارند که فدرال رزرو با کاهش محتاطانه‌تر نرخ بهره در ماه سپتامبر پیش برود، اما بسته به داده‌های آینده، کاهش نیم واحدی بیشتر را یک احتمال می‌دانند.

بر اساس داده‌های گروه CME، معامله‌گران آتی احتمال کاهش کمتر در سپتامبر را حدود 75 درصد و احتمال کاهش بیشتر را تقریباً 25 درصد می‌دانند.

لوزتی از دویچه بانک گفت که پاول بعید است که به شدت از هر کدام از این حرکت‌ها در روز جمعه حمایت کند. او گفت که تصمیم برای کاهش 25 یا 50 واحدی به نحوه دریافت داده‌ها در یک ماه آینده و مهمتر از آن اینکه گزارش مشاغل بعدی چگونه به نظر می‌رسد بستگی دارد. او افزود که یک گزارش مشاغل ضعیف‌تر احتمالاً شانس کاهش نیم امتیازی بیشتر را افزایش می‌دهد.

در ماه ژوئن، مقامات فدرال رزرو به افزایش اندک تورم در سه ماهه اول واکنش نشان دادند و تنها یک کاهش نرخ مورد انتظار برای سال 2024 را کاهش دادند.

از آن زمان، تورم به مسیر نزولی خود بازگشته است و تحلیلگران پیش‌بینی کاهش نرخ خود را افزایش داده‌اند.

دیدگاه خود را درباره انتظار می‌رود که جروم پاول از کاهش نرخ بهره پشتیبانی کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.