گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 24 آگوست 2024

گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 24 آگوست 2024
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از سخنرانی جروم پاول (Jerome Powell) در جکسون هول (Jackson Hole)، که در آن، او اعلام کرد که زمان تعدیل نرخ‌ها فرا رسیده است، و این مسئله اعتماد به کاهش نرخ‌ها در دسته‌های دارایی‌های پرریسک را امروز تقویت کرد، ارزش سهام در بازارهای آمریکا روز جمعه افزایش یافتند. این موضوع با انتظارات فعالان بازار برای اولین کاهش نرخ بهره در ماه سپتامبر همسو بود، و انتظارات برای کاهش 33 واحدی ارزش سوآپ‌های فوروارد به طور کلی بدون تغییر باقی ماند.

بازده اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری به 3.80 درصد کاهش یافت در حالی که شاخص دلار به سطح زیر 101 سقوط کرد.

مجموعه فلزات پایه پس از چندین هفته فشار نزولی، هفته را با افزایش قیمت به پایان رساند. قیمت آلومینیوم از سطح مقاومت ۲,۵۰۰ دلار در هر تن عبور کرد و سرب و روی نیز از همین روند تبعیت کردند.

قیمت مس همچنان زیر سطح ۹,۳۰۰ دلار در هر تن باقی ماند.

در حالی که قیمت فلزات در هفته‌های اخیر از تغییرات کلان اقتصادی مانند ترس از رکود و اقدامات سیاست پولی تأثیر نگرفته بود، بیانیه امروز پاول (Powell) باعث شد قیمت‌ها در نیمه دوم روز به شدت افزایش یابد. با این حال، انتظار نداریم که این روند در کوتاه‌مدت سرعت بگیرد. با فعالیت کم معاملاتی در طول تابستان، بسیاری از سرمایه‌گذاران نوسانات احتمالی را به سه‌ماهه چهارم، که معمولاً زمان نوسانات بیشتر در سال است، موکول کرده‌اند. در این مدت، پیش‌بینی می‌کنیم بازارها با افزایش قیمت جزئی همراه باشند و به سطوح مقاومت مهمی دست یابند.

ارزش قراردادهای آتی نفت همراه با سایر دارایی‌ها افزایش یافتند، به طوری که نفت وست تگزاس اینترمدیت (WTI) و برنت (Brent) به ترتیب با قیمت ۷۴ دلار در هر بشکه و ۷۸ دلار در هر بشکه معامله می‌شوند.

فلزات گرانبها بیشترین بهره را به عنوان هِجی در برابر کاهش نرخ بهره داشتند، به طوری که قیمت طلا دوباره به بالاتر از سطح ۲,۵۰۰ دلار در هر اونس بازگشت و قیمت نقره به ۲۹.۵۰ دلار در هر اونس افزایش یافت.

دیدگاه خود را درباره گزارش روزانه قیمت فلزات پایه، 24 آگوست 2024 بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.