محرمانه بودن نقل و انتقالات شمش طلای آرژانتین به خارج از کشور انتقاد قانونگذاران را برانگیخت

محرمانه بودن نقل و انتقالات شمش طلای آرژانتین به خارج از کشور انتقاد قانونگذاران را برانگیخت
آنچه در این مقاله میخوانید

مجموعه‌ای از انتقالات شمش طلا به خارج از کشور توسط دولت آرژانتین، انتقادات زیادی را به همراه داشته است و چندین قانون‌گذار به دلیل محرمانه بودن این مسئله، خواستار توضیح شده‌اند. در حالی که کارشناسان اظهار می‌دارند که این اقدام به منظور استفاده بهینه از این منابع صورت گرفته است، دولت هنوز بیانیه رسمی در این خصوص صادر نکرده است.

محرمانه بودن انتقالات طلا به خارج از کشور توسط دولت آرژانتین نگرانی‌هایی در بین قانون‌گذاران ایجاد کرده است

محرمانه بودن انتقالات اخیر طلای آرژانتین به خارج از کشور، قانون‌گذاران و سیاستمداران را نگران کرده است، چرا که هیچ اطلاعاتی در مورد مقصد یا انگیزه‌های پشت این انتقالات در دسترس نیست. سرجیو پالازو (Sergio Palazzo)، یکی از قانون‌گذاران آرژانتین، اخیراً فاش کرد که چندین درخواست برای گرفتن اطلاعات عمومی ارائه کرده است که توسط بانک مرکزی آرژانتین رد شده است.

پالازو گزارش داد که این مؤسسه از پاسخگویی به این درخواست‌ها خودداری کرده و این اقدام را با استناد به خطرات افشای این اطلاعات برای عموم توجیه کرده است. وی گفت که بانک مرکزی اظهار داشته است:

“هرگونه داده مرتبط با مکان جغرافیایی… می‌تواند امنیت این دارایی‌ها را به خطر بیندازد، که این امر تأثیرات متعاقبی بر حمایت از سیاست پولی و نرخ ارز اعمال‌شده، پشتیبانی از سپرده‌ها و امنیت سیستم مالی خواهد داشت.”

جولیانا دی تولیو (Juliana Di Tullio)، سناتور ملی، نیز درخواستی برای گرفتن اطلاعات به وزارت اقتصاد ارسال کرده و اعلام کرده است که در صورت عدم دریافت پاسخ رضایت‌بخش، اقدام قانونی خواهد کرد. در این درخواست از وزارتخانه، سئوالاتی درباره میزان حجم طلای منتقل‌شده، این که آیا مطالعه‌ای درباره ریسک انتقال این منابع انجام شده و هزینه انتقال آنها، و سایر موضوعات پرسیده شده است.

در حالی که هیچ اطلاعات رسمی در این زمینه وجود ندارد، پالازو تخمین می‌زند که ۴ یا ۵ انتقال طلا به خارج از کشور، بدون مشخص کردن مقصد این انتقالات، انجام شده است.

منابع محلی که با این موضوع آشنا هستند به اینفوبائه (Infobae) گفتند که این انتقالات به دلیل مسئله کارآیی استفاده از منابع انجام شده و نگهداری این ذخایر در خارج از کشور راه را برای استفاده از آنها به شیوه‌های مختلف آسان‌تر کرده است.

با این حال، برخی کشورها در بازپس‌گیری کنترل ذخایر طلای خود که تحت حفاظت طرف‌های ثالث هستند، با مشکلاتی مواجه شده‌اند. ونزوئلا همچنان درگیر نبرد قانونی برای بازگرداندن بیش از ۱.۸ میلیارد دلار شمش طلا است که در بریتانیا نگهداری می‌شود.

نظر شما در مورد محرمانه بودن انتقال طلای آرژانتین به خارج از کشور چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره محرمانه بودن نقل و انتقالات شمش طلای آرژانتین به خارج از کشور انتقاد قانونگذاران را برانگیخت بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.