پس از قطع برق، پلیس تایلند به محل استخراج غیرقانونی بیت کوین حمله کرد

پس از قطع برق، پلیس تایلند به محل استخراج غیرقانونی بیت کوین حمله کرد
آنچه در این مقاله میخوانید

پلیس تایلند در تاریخ ۲۳ آگوست (2 شهریور) موفق به حمله به یک مزرعه استخراج غیرقانونی بیت‌ کوین در راچابوری (Ratchaburi) شدند. این حمله پس از آن انجام شد که ساکنان محلی از قطعی‌های مکرر برق شکایت کردند. مشخص شد که عملیات استخراج بیت‌ کوین مقدار زیادی برق مصرف می‌کرد که ساکنان خانه به طور کامل هزینه آن را پرداخت نمی‌کردند.

حمله به مزرعه استخراج بیت ‌کوین به دنبال شکایات ساکنان از قطعی برق

مقامات تایلند در تاریخ ۲۵ آگوست (4 شهریور) اعلام کردند که به یک محل مشکوک به استخراج غیرقانونی بیت ‌کوین در راچابوری، استانی در غرب بانکوک، حمله کرده‌اند. مقامات پس از آن که ساکنان بیش از یک ماه از قطعی‌های مکرر برق شکایت کردند، به این مزرعه استخراج غیرقانونی یورش بردند.

طبق گزارش‌ها، پلیس تایلند و مقامات اداره برق استانی (PEA) در تاریخ ۲۳ آگوست (2 شهریور) به خانه‌ای حمله کردند که عملیات استخراج بیت‌ کوین در آن کشف شد. جمونگ چان‌وونگ (Jamnong Chanwong)، رئیس امنیت منطقه، گفت که دستگاه‌های ضبط‌شده نشان می‌دهد که ساکنان این خانه مشغول استخراج بیت ‌کوین بوده‌اند، اما هزینه کامل برق مصرفی را پرداخت نمی‌کردند.

چان‌وونگ گفت:

“ما دستگاه‌های استخراج بیت ‌کوین را پیدا کردیم که نشان می‌دهد افراد از این خانه برای عملیات استخراج استفاده می‌کردند و هزینه برق را به طور کامل پرداخت نمی‌کردند.”

عملیات راچابوری، چهارمین عملیات در سال 2024

افسر امنیتی همچنین فاش کرد که در گذشته نیز اقدامی برای برای حمله به این خانه صورت گرفته بود که با شکست مواجه شد، چون یک نگهبان مانع از ورود نیروهای پلیس به خانه شده بود. با این حال، وقتی مقامات با حکم بازرسی بازگشتند، بیشتر تجهیزات استخراج برداشته شده بود. طبق گزارش، در جریان این حمله هیچ‌ کس دستگیر نشد.

در تایلند، استخراج‌کنندگان بیت‌ کوین به‌عنوان تولیدکنندگان شناخته می‌شوند و موظف به پرداخت مالیات‌های مرتبط هستند. گزارش‌هایی وجود دارد که دولت قصد دارد مالیات خاصی برای دارایی‌های دیجیتال از استخراج‌کنندگان بیت‌ کوین دریافت کند. با این حال، علیرغم این اقدامات، این کشور آسیایی همچنان با عملیات استخراج غیرقانونی بیت ‌کوین مواجه است که گزارش شده باعث افزایش هزینه برق برای مصرف‌کنندگان قانونی شده است.

اگرچه مقامات اقداماتی برای حل این مشکل انجام داده‌اند، اما این مشکل همچنان ادامه دارد و حمله اخیر در راچابوری چهارمین حمله‌ای است که مقامات در سال ۲۰۲۴ انجام داده‌اند.

نظر شما در مورد محتوای این خبر چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پس از قطع برق، پلیس تایلند به محل استخراج غیرقانونی بیت کوین حمله کرد بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.