با آماده شدن فدرال رزرو برای شروع کاهش نرخ بهره، آینده بازار سهام چه می‌شود

با آماده شدن فدرال رزرو برای شروع کاهش نرخ بهره، آینده بازار سهام چه می‌شود
آنچه در این مقاله میخوانید

در حالی که فدرال رزرو در نشست 18 سپتامبر خود از کاهش احتمالی نرخ بهره خبر می‌دهد، سرمایه‌گذاران در حال تعدیل استراتژی‌های خود در انتظار تغییر محیط بازار هستند.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که اظهارات اخیر جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در سمپوزیوم اقتصادی جکسون هول فدرال رزرو کانزاس، به شدت به کاهش نرخ بهره در آینده اشاره دارد که به نظر آنها به احتمال زیاد 25 واحد پایه خواهد بود.

تحلیلگران خاطرنشان کردند که این تغییر سیاست پیش‌بینی شده تا حد زیادی تحت تأثیر تجدید نظر نزولی اخیر در سود تجمعی حقوق و دستمزد است که در سال گذشته تعداد مشاغل را 818000 نفر کاهش داد.

این تعدیل، در کنار انعطاف‌پذیری اقتصادی مداوم، به نظر می‌رسد به اعتمادی که فدرال رزرو به دنبال آن برای چرخش سیاست بود، حتی با وجود مشهود بودن انعطاف‌پذیری اقتصادی افزوده است. آنها خاطرنشان می‌کنند که واکنش بازار به اظهارات پاول، با افزایش سهام و کاهش بازده اوراق، فوری بود.

آنها این را تقویت‌کننده افزایش رشد بازار سهام می‌دانند که در اکتبر گذشته آغاز شد. به گفته تحلیلگران این رالی، که در چند بخش متمرکز شده بود، اکنون احتمالاً به بخش‌هایی که عقب مانده‌اند نیز کشیده می‌شود و رشد متعادل‌تری را در سراسر بازار ارائه می‌دهد.

این شرکت نسبت به رهبری بخش فناوری خوشبین است، اما انتظار دارد سایر بخش‌ها نیز سود ببرند، به ویژه آنهایی که در خدمات و زیرساخت‌های مرتبط با فناوری سرمایه‌گذاری می‌کنند تا کارایی کسب و کار را افزایش دهند. این مشارکت گسترده‌تر برای حفظ سیر صعودی بازار بسیار مهم است.

تحلیلگران پیشنهاد می‌کنند که سهام‌های با سرمایه‌ی کوچک و متوسط، که افزایش‌های متناوب را نشان داده‌اند، ممکن است با تطبیق بازار با موضع جدید فدرال رزرو، مجدداً شاهد رشد باشند.

دیدگاه خود را درباره با آماده شدن فدرال رزرو برای شروع کاهش نرخ بهره، آینده بازار سهام چه می‌شود بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.