نخست وزیر سابق روسیه: بریکس برای ارز مشترک آماده نیست

نخست وزیر سابق روسیه: بریکس برای ارز مشترک آماده نیست
آنچه در این مقاله میخوانید

سرگئی استپاشین (Sergey Stepashin)، نخست‌وزیر سابق روسیه، توضیح داد که بحث درباره یک ارز مشترک برای کشورهای عضو بریکس (BRICS) هنوز زود است و بر اهمیت افزایش پرداخت‌ها با ارزهای ملی تأکید کرد. او به چالش‌های ایجاد یک ارز مشترک، به‌ویژه بین اقتصادهای بزرگ مانند هند (India) و چین (China) اشاره کرد. در حالی که برخی اعضای بریکس از استفاده از یک ارز واحد حمایت می‌کنند، استپاشین پیشنهاد می‌کند که قبل از در نظر گرفتن چنین حرکتی، همکاری‌های مالی با استفاده از ارزهای ملی تقویت شود.

نخست‌وزیر سابق روسیه نسبت به ارز یکپارچه بریکس تردید دارد

به گزارش خبرگزاری تاس (Tass)، سرگئی استپاشین (Sergey Stepashin)، نخست‌وزیر سابق روسیه، دیدگاه‌های خود را در مورد ایده یک ارز مشترک بریکس (BRICS) به اشتراک گذاشت و گفت که بحث در مورد چنین اقدامی هنوز زود است. استپاشین تأکید کرد که عملی‌تر این است که به جای پیگیری یک ارز یکپارچه، استفاده از ارزهای ملی برای پرداخت‌ها افزایش یابد.

Sergey Stepashin

او به چالش‌های ایجاد یک ارز مشترک برای کشورهای بریکس به‌ویژه بین اقتصادهای بزرگی مانند هند (India) و چین (China)، اشاره کرد. او اظهار داشت: “تصور این که هند و چین یک ارز مشترک داشته باشند، دشوار است. این‌ها کشورها و اقتصادهای بسیار بزرگی هستند.” استپاشین تأکید کرد:

“اولین گامی که باید دنبال کنیم، انجام پرداخت‌ها با ارزهای ملی است. لازم است که عملکرد روان بانک اوراسیا (Eurasian Bank) و بانک بریکس (BRICS Bank) تضمین شود و معاملات در آنجا انجام شود.”

او پیشنهاد کرد که تقویت همکاری‌های مالی از طریق استفاده از ارزهای ملی، اعضای BRICS را برای هرگونه بررسی آینده در مورد یک ارز واحد بهتر آماده می‌کند. بلوک اقتصادی بریکس (BRICS) در حال حاضر شامل برزیل (Brazil)، روسیه (Russia)، هند (India)، چین (China)، آفریقای جنوبی (South Africa)، ایران (Iran)، مصر (Egypt)، اتیوپی (Ethiopia) و امارات متحده عربی (UAE) است.

در حالی که استپاشین اتخاذ رویکردی احتیاط‌آمیز را ترجیح می‌دهد، برخی از اعضای بریکس، مانند ایران، از ایجاد یک ارز واحد برای اعضای این اتحادیه و افزایش استفاده از ارزهای ملی برای پرداخت‌ها حمایت کرده‌اند.

یک گزارش اخیر نشان می‌دهد که ایران از روسیه در توسعه یک ارز مشترک برای بلوک اقتصادی بریکس حمایت کرده است. علاوه بر این، چین و روسیه در حال ترویج استفاده از ارزهای محلی در میان کشورهای بریکس هستند، و بحث‌های اخیر بین نخست‌وزیر چین، لی چیانگ (Li Qiang)، و نخست‌وزیر روسیه، میخائیل میشوستین (Mikhail Mishustin)، بر تقویت همکاری‌ها در زمینه مالی و ارز متمرکز بوده است.

آیا فکر می‌کنید استفاده از یک واحد پولی برای تمام اعضای بریکس امکان‌پذیر است یا کشورهای عضو باید ابتدا روی تقویت روابط مالی خود از طریق ارزهای ملی تمرکز کنند؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره نخست وزیر سابق روسیه: بریکس برای ارز مشترک آماده نیست بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.