روسیه هفته آینده پرداخت آزمایشی با رمزارزها را آغاز می‌کند

روسیه هفته آینده پرداخت آزمایشی با رمزارزها را آغاز می‌کند
آنچه در این مقاله میخوانید

گزارش‌ها حاکی از آن است که روسیه قصد دارد از اول سپتامبر (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) برنامه‌هایی آزمایشی را برای صرافی‌های ارز دیجیتال و پرداخت‌های توکن‌های دیجیتال آغاز کند تا مشکلات پرداخت ناشی از تحریم‌های بین‌المللی را کاهش دهد. این برنامه‌های آزمایشی شامل سیستم ملی کارت‌های پرداخت خواهد بود و در صورت موفقیت، ممکن است به ایجاد پلتفرم‌های معاملاتی رمزارز منجر شود. اخیراً قانونی تصویب شده است که استخراج ارز دیجیتال را قانونی می‌کند و توکن‌های دیجیتال را برای معاملات فرامرزی تحت نظارت بانک مرکزی رگوله می‌کند.

قرار است هفته آینده، برنامه‌های آزمایشی پرداخت‌ با رمزارزها در روسیه آغاز شود

بلومبرگ روز دوشنبه گزارش داد که روسیه به آغاز برنامه‌هایی آزمایشی برای صرافی‌های ارز دیجیتال و پرداخت‌های توکن‌های دیجیتال برای معاملات فرامرزی نزدیک شده است. طبق گفته منابع آگاه، این آزمایش‌ها که قرار است از اول سپتامبر (۱۱ شهریور ۱۴۰۳) آغاز شوند، با هدف کاهش مشکلات پرداخت برای شرکت‌های روسی که تحت تأثیر تحریم‌های بین‌المللی قرار گرفته‌اند، انجام می‌شود.

این برنامه‌های آزمایشی از سیستم ملی کارت‌های پرداخت استفاده خواهند کرد تا تبدیل بین روبل و ارزهای دیجیتال را تسهیل کنند و پلتفرم‌های پرداخت و مبادله را آزمایش نمایند. این سیستم که توسط بانک مرکزی در سال ۲۰۱۴ تأسیس شده است و هم‌اکنون نظارت بر پرداخت‌های بین‌بانکی داخلی و کارت‌های میر (Mir) را بر عهده دارد، به دلیل زیرساخت‌ها و چارچوب‌های نظارتی موجود خود انتخاب شده است.

در ماه جولای، پارلمان روسیه قانونی را تصویب کرد که استخراج ارزهای دیجیتال را قانونی می‌کند و چارچوبی را برای آزمایش توکن‌های دیجیتال در معاملات فرامرزی تحت نظارت بانک مرکزی ایجاد می‌کند. ولادیمیر پوتین (Vladimir Putin)، رئیس‌جمهور روسیه، این لوایح را در تاریخ ۸ آگوست (18 مرداد ۱۴۰۲) به قانون تبدیل کرد. این اقدام برای بررسی گزینه‌های ارزهای دیجیتال در حالی صورت می‌گیرد که صاحبان کسب‌وکارهای روسی با چالش‌های فزاینده‌ای در انجام و دریافت پرداخت‌های معاملات خارجی به دلیل افزایش تحریم‌های دولت ایالات متحده مواجه هستند.

طبق گزارش خبرگزاری تاس (Tass)، آنتون سیلوانوف (Anton Siluanov)، وزیر دارایی، در تاریخ ۱۴ آگوست (24 مرداد ۱۴۰۲) اعلام کرد که مقامات به دنبال راه‌هایی برای قانونی کردن صرافی‌های ارز دیجیتال هستند، هرچند هنوز راه‌حل نهایی تعیین نشده است.

اگر این برنامه‌های آزمایشی موفقیت‌آمیز باشند، ممکن است روسیه اجازه دهد که بورس مسکو (Moscow Exchange) و بورس ارز سن پترزبورگ (St. Petersburg Currency Exchange) سال آینده پلتفرم‌های معاملاتی ارز دیجیتال ایجاد کنند. به گفته منابع آگاه، هر ارز دیجیتالی موجود می‌تواند برای این برنامه‌های آزمایشی استفاده شود.

نظر شما در مورد اقدام روسیه برای تبادل آزمایشی ارزهای دیجیتال و پرداخت‌های دیجیتال در بحبوحه تحریم‌های بین المللی چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره روسیه هفته آینده پرداخت آزمایشی با رمزارزها را آغاز می‌کند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.