ادوارد اسنودن: دستگیری پاول دوروف تجاوز به حقوق اساسی بشر است

ادوارد اسنودن: دستگیری پاول دوروف تجاوز به حقوق اساسی بشر است
آنچه در این مقاله میخوانید

ادوارد اسنودن (Edward Snowden)، افشاگر معروف آژانس امنیت ملی (NSA)، درباره دستگیری اخیر پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیان‌گذار تلگرام، در فرانسه اظهار نظر کرد. اسنودن اقدامات دولت فرانسه را محکوم کرد و اظهار داشت که این اقدامات «حمله به حقوق اساسی بشر در زمینه آزادی بیان و ارتباط» است. اسنودن از مردم خواست تا «بیدار شوند» و بر حملاتی که دولت‌های جهان علیه آزادی بیان در این پلتفرم‌ها انجام داده‌اند، تأکید کرد.

ادوارد اسنودن دولت فرانسه را به دلیل دستگیری پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام، محکوم کرد

شخصیت‌های مختلفی برای انتقاد و محکومیت اقداماتی که علیه پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام، انجام شده است، صدای اعتراض خود را بلند کرده‌اند. ادوارد اسنودن، که به خاطر افشای اسناد مربوط به وجود برنامه‌های نظارت جهانی مخفی مشهور است، دولت فرانسه را به دلیل دستگیری دوروف محکوم کرد.

در بیانیه‌هایی که در شبکه اجتماعی X منتشر شد، اسنودن اعلام کرد:

“دستگیری دوروف حمله‌ای به حقوق اساسی بشر در زمینه آزادی بیان و ارتباط است.”

او همچنین امانوئل مکرون (Emmanuel Macron)، رئیس‌جمهور فرانسه، را مسئول این دستگیری دانست و آن را یک آدم‌ربایی تلقی کرد. او اظهار داشت: “من متعجب و عمیقاً ناراحت هستم که مکرون به سطحی نزول کرده است که از گروگان‌گیری به عنوان ابزاری برای دسترسی به ارتباطات خصوصی استفاده می‌کند.” او تأکید کرد: “این اقدام نه تنها فرانسه، بلکه جهان را به پایین می‌کشد.”

اسنودن همچنین از مردم خواست تا «بیدار شوند» و درک کنند که دولت‌ها در تلاش هستند تا هر پلتفرمی که به کاربران خود امکان اعتراض می‌دهد، مانند تیک‌تاک و تلگرام، را مورد هدف قرار دهند.

دستگیری پاول دوروف روز شنبه در لو بورژه (Le Bourget) رخ داد. تلگرام که ماهانه بیش از ۹۰۰ میلیون کاربر دارد، به دلیل تسهیل جرایمی مانند تروریسم، قاچاق مواد مخدر و کلاهبرداری، در تیررس مقامات فرانسوی قرار گرفته است.

بسیاری از شخصیت‌های دیگر، از جمله ایلان ماسک (Elon Musk)، مالک شبکه اجتماعی X، ویتالیک بوترین (Vitalik Buterin)، یکی از بنیان‌گذاران اتریوم، و نایب بوکله (Nayib Bukele)، رئیس‌جمهور السالوادور، نگرانی‌های خود را درباره دستگیری دوروف و پیامدهای آن برای پلتفرم‌های آزادی بیان ابراز کرده‌اند.

با این حال، آینده دوروف هنوز در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. بر اساس گزارش‌ها، مقامات فرانسوی اخیراً دستگیری او را به مدت ۹۶ ساعت تمدید کرده‌اند. پس از این دوره، دستگاه قضایی فرانسه می‌تواند تصمیم بگیرد که او را آزاد کند یا علیه او اتهاماتی وارد کرده و در جریان این روند او را در بازداشت نگه دارد.

نظر شما در مورد اظهارات ادوارد اسنودن در مورد دستگیری پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره ادوارد اسنودن: دستگیری پاول دوروف تجاوز به حقوق اساسی بشر است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.