روسیه به دنبال پاسخ گرفتن از فرانسه درباره دستگیری پاول دوروف، مدیر اجرایی تلگرام، است

روسیه به دنبال پاسخ گرفتن از فرانسه درباره دستگیری پاول دوروف، مدیر اجرایی تلگرام، است
آنچه در این مقاله میخوانید

وزارت امور خارجه روسیه (Russian Foreign Ministry) اعلام کرده است که سفارت این کشور در فرانسه (France) خواستار توضیحاتی درباره بازداشت پاول دوروف (Pavel Durov)، مدیرعامل تلگرام (Telegram) شده است. این سفارتخانه اظهار داشت که هدف آن محافظت از حقوق دوروف است، اما فرانسه همکاری لازم را نداشته است. بازداشت دوروف باعث بروز جنجال‌هایی شده و مقامات روسیه او را به عنوان یک زندانی سیاسی معرفی کرده‌اند.

روسیه از فرانسه درباره دستگیری مدیرعامل تلگرام توضیح می‌خواهد

وزارت امور خارجه روسیه (Russian Foreign Ministry) اعلام کرده است که سفارت روسیه (Russian Embassy) در فرانسه به سرعت اقداماتی را برای روشن کردن وضعیت بازداشت پاول دوروف (Pavel Durov)، بنیان‌گذار تلگرام (Telegram) انجام داده است، حتی با این که نمایندگان او با آنها تماس نگرفته بودند. این وزارتخانه اظهار داشت:

“در ارتباط با اطلاعات مربوط به بازداشت دوروف، سفارت روسیه در فرانسه بلافاصله گام‌های لازم را برای روشن کردن وضعیت یک شهروند روسی انجام داد، هر چند نمایندگان این تاجر هیچ‌گونه درخواستی ثبت نکرده‌اند.”

این سفارت تأکید کرد که هدف آن “تضمین حفاظت از حقوق دوروف و دسترسی کنسولی به او” است. با این حال، سفارت روسیه خاطرنشان کرد: “فرانسه تا کنون از همکاری در این زمینه خودداری کرده است.”

دفتر دادستانی پاریس (Paris Prosecutor’s Office) گزارش داد که دوروف که در 24 آگوست (3 شهریور) در فرودگاه لو بورژه بازداشت شد، تحت رویه‌های مربوط به جرایم سازمان‌یافته در فرانسه، بازداشتش تا 96 ساعت تمدید شده است.

بازداشت دوروف با جنجال‌هایی همراه بوده است. تلگرام (Telegram) در واکنش به این دستگیری اظهار داشت: “مدیرعامل تلگرام، پاول دوروف (Pavel Durov)، هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارد و به طور مکرر در اروپا سفر می‌کند… ادعای این که یک پلتفرم یا صاحب آن مسئول سوءاستفاده از آن پلتفرم هستند، مضحک است.”

ماریا بوتینا (Maria Butina)، قانون‌گذار روسی، این دستگیری را محکوم کرد و دوروف را “یک زندانی سیاسی — قربانی یک شکار جادوگرانه توسط غرب” خواند. دیمیتری مدودف (Dmitry Medvedev)، رئیس‌جمهور پیشین روسیه، اظهار داشت که دوروف وضعیت را اشتباه محاسبه کرده است و گفت که او می‌خواست یک “مرد درخشان جهانی باشد که بدون داشتن وطن به خوبی زندگی می‌کند.” او اظهار کرد:

“او اشتباه محاسبه کرد. برای تمام دشمنان مشترک ما در حال حاضر، او یک روسی است — و بنابراین غیرقابل پیش‌بینی و خطرناک است.”

نظر شما در مورد دستگیری پاول دوروف، بنیانگذار تلگرام، در فرانسه و واکنش‌هایی که از سوی مقامات روسی برانگیخته است، چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره روسیه به دنبال پاسخ گرفتن از فرانسه درباره دستگیری پاول دوروف، مدیر اجرایی تلگرام، است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.