پس از افزایش هزینه برق در پاراگوئه، 9 شرکت استخراج بیت کوین فعالیت خود را متوقف کردند

پس از افزایش هزینه برق در پاراگوئه، 9 شرکت استخراج بیت کوین فعالیت خود را متوقف کردند
آنچه در این مقاله میخوانید

پس از افزایش هزینه‌های برق که مشتریان با مصرف بالا را در پاراگوئه تحت تأثیر قرار داد، 9 شرکت استخراج بیت‌ کوین عملیات خود را متوقف کرده‌اند. بر اساس داده‌های ارائه شده توسط اداره ملی برق پاراگوئه (National Power Administration of Paraguay – ANDE)، این شرکت‌ها خدمات خود را به دلیل قطع پرداخت‌ها یا صرفاً به این دلیل که نمی‌خواستند به عملیات خود ادامه دهند، متوقف کرده‌اند.

افزایش هزینه‌های برق استخراج‌کنندگان بیت‌ کوین در پاراگوئه را تحت تأثیر قرار می‌دهد: ۹ شرکت از فعالیت دست می‌کشند

درآمد حاصل از فروش برق به استخراج‌کنندگان بیت‌ کوین شروع به تأثیر گرفتن از اقدامات اداره ملی برق پاراگوئه (National Power Administration of Paraguay – ANDE) کرده است. هوگو رولون (Hugo Rolon)، مدیر تجاری اداره ملی برق، اعلام کرد که اگرچه تا کنون هیچ قراردادی به دلیل افزایش هزینه‌هایی که ماه گذشته برای استخراج‌کنندگان بیت‌ کوین اجرا شد، فسخ نشده است، اما قطع خدمات واقعاً اتفاق افتاده است.

بر اساس گزارش‌های رسانه‌های محلی، رولون اظهار داشت:

“در مورد مشتریان استخراج ارزهای دیجیتال، ما درخواست‌های لغو قرارداد را پردازش نکرده‌ایم؛ ما ۹ مشتری داریم که به دلیل عدم پرداخت صورتحساب‌های خود یا به این دلیل که پس از انتقال به دسته‌بندی جدید، اعلام کردند که نمی‌خواهند فعالیت خود را ادامه دهند، خدماتشان قطع شده است.”

چندین نماینده صنعت استخراج بیت ‌کوین درباره تأثیرات افزایش اخیر هزینه‌های برق که باعث افزایش هزینه‌های انرژی برای استخراج‌کنندگان تا 16 درصد بسته به میزان مصرف برق آن‌ها شده است، هشدار داده بودند. فرناندو آریولا (Fernando Arriola)، مدیر اتاق فین‌تک پاراگوئه (Paraguayan Fintech Chamber)، اعلام کرد که پس از این افزایش‌ها، ممکن است این کشور در صنعت استخراج بیت ‌کوین به حاشیه رانده شود.

پیش‌تر، برخی شرکت‌ها نیز به امکان انتقال به برزیل اشاره کرده بودند. ماه گذشته، شرکت پنگوئن (Penguin) که یکی از این شرکت‌هاست، اعلام کرد که یک قرارداد 400 مگاواتی در برزیل امضا کرده و مذاکرات برای یک قرارداد 400 مگاواتی دیگر نیز در جریان است. برونو واکوتی (Bruno Vaccotti)، رئیس روابط عمومی پنگوئن، این افزایش نرخ را به دلیل «طمع بیش از حد» دولت پاراگوئه مورد انتقاد قرار داد و آن را «غیرمعقول» خواند.

استخراج‌کنندگان بیت ‌کوین تلاش کردند تا با رئیس‌جمهور پاراگوئه (Paraguayan President) دیدار کنند تا اثرات این اقدام را کاهش دهند یا از اجرای آن جلوگیری کنند. با این حال، رئیس‌جمهور سانتیاگو پِنا (Santiago Peña) این نگرانی‌ها را نادیده گرفت و اعلام کرد که در حالی که این اقدام ممکن است حاشیه سود این فعالیت را کاهش دهد، اما باعث متوقف شدن فعالیت استخراج بیت ‌کوین در کشور نخواهد شد.

نظر شما در مورد وضعیت استخراج بیت کوین در پاراگوئه پس از افزایش هزینه برق اداره ملی برق پاراگوئه چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره پس از افزایش هزینه برق در پاراگوئه، 9 شرکت استخراج بیت کوین فعالیت خود را متوقف کردند بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.