40 درصد از بودجه توسعه تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی از دارایی‌های مجازی دزدیده‌شده است

40 درصد از بودجه توسعه تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی از دارایی‌های مجازی دزدیده‌شده است
آنچه در این مقاله میخوانید

وزارت امور خارجه کره جنوبی و وزارت امور خارجه ایالات متحده (U.S. Department of State) سومین سمپوزیوم عمومی-خصوصی کره-آمریکا (‘3rd Korea-U.S. Public-Private Symposium’) را به طور مشترک میزبانی کردند. معاون مدیر بیلی (Deputy Director Bailey) اظهار داشت: “یک‌سوم از دارایی‌های مجازی سرقت‌شده جهان، کار کره شمالی است.”

مدیر لی جون-ایل (Director Lee Jun-il) تأکید کرد: “همکاری بخش خصوصی برای حل این مشکل ضروری است.”

دو کشور توافق کردند که همکاری در زمینه دارایی‌های مجازی، روسیه-کره شمالی و غیره را ادامه دهند.

لی جون ایل
لی جون ایل، مدیر دفتر سیاست وزارت امور خارجه شبه جزیره کره، در سومین سمپوزیوم عمومی و خصوصی کره-ایالات متحده که در هتل هیلتون میدتاون نیویورک، ایالات متحده به میزبانی مشترک وزارت امور خارجه کره و وزارت امور خارجه ایالات متحده برگزار شد، سخنرانی می‌کند

دولت ایالات متحده مشاهده کرده است که تقریباً ۴۰ درصد از منابع مالی برای تسلیحات کشتار جمعی (WMD) و توسعه موشک‌های بالستیک کره شمالی از طریق سرقت دارایی‌های مجازی تأمین شده است. این موضوع در سمپوزیومی که به طور مشترک توسط مقامات دیپلماتیک کره جنوبی و ایالات متحده برگزار شد، مطرح گردید. ست بیلی (Seth Bailey)، معاون نماینده ویژه ایالات متحده در امور کره شمالی، در سمپوزیوم مشترک عمومی-خصوصی کره جنوبی-ایالات متحده برای جلوگیری از پولشویی دارایی‌های مجازی کره شمالی، که در هتل هیلتون میدتاون (Hilton Midtown Hotel) در نیویورک در تاریخ ۲۷ آگوست (6 شهریور) به طور مشترک توسط وزارت امور خارجه و وزارت امور خارجه ایالات متحده برگزار شد، شرکت کرد. وی اظهار داشت:

“سرقت ارزهای مجازی یک منبع درآمد نسبتاً جدید برای کره شمالی است و برآورد می‌شود که بیش از ۴۰ درصد از منابع مالی برای برنامه‌های تسلیحات کشتار جمعی (WMD) و توسعه موشک‌های بالستیک کره شمالی از طریق ارزهای مجازی تأمین شده باشد.”

بر اساس گزارش‌ها، کره شمالی از سرقت ارزهای مجازی برای تأمین مالی برنامه‌هایی که به بی‌ثباتی امنیتی در سراسر جهان منجر می‌شود، استفاده می‌کند. بیلی، که همچنین مدیر بخش کره و مغولستان وزارت امور خارجه ایالات متحده است، در حال حاضر بالاترین مقام مسئول در زمینه مسائل کره شمالی در وزارت امور خارجه محسوب می‌شود. بیلی با استناد به گزارشی از شرکت تحقیقات بلاکچین TRM Labs، اعلام کرد که تخمین زده می‌شود که هکرهای کره شمالی یک‌سوم از کل سرقت دارایی‌های مجازی در سراسر جهان در سال گذشته را به خود اختصاص داده‌اند و افزود که «انتظار می‌رود این سرقت‌ها امسال افزایش یابد.”

بر اساس گزارش اخیر TRM Labs، مجموع سرقت دارایی‌های مجازی از طریق هک در نیمه اول امسال ۱.۳۸ میلیارد دلار (تقریباً ۱.۸ تریلیون وون) بوده است که دو برابر ۶۵۷ میلیون دلار در همین دوره در سال گذشته است.

بیلی (Bailey) تأکید کرد: “ما با کشورهای هم‌فکر، از جمله کره جنوبی و ژاپن، به طور نزدیک همکاری می‌کنیم تا سیاست‌ها و روش‌های دولتی را ایجاد کنیم که تأثیر مستقیمی بر محدود کردن اقدامات کره شمالی داشته باشد.” لی جون-ایل (Lee Joon-il)، مدیر کل دفتر سیاست شبه‌جزیره کره در وزارت امور خارجه، در سخنان آغازین خود در آن روز تأکید کرد که “از طریق این سمپوزیوم، ما بهتر خواهیم فهمید که چگونه ریسک‌های مرتبط با سرقت دارایی‌های مجازی به تازگی توسعه یافته‌اند و درباره چگونگی محافظت از خود در برابر هک، حملات سایبری و پولشویی بحث خواهیم کرد”، و افزود که “ما نمی‌توانیم این مشکل را بدون حمایت و همکاری بخش خصوصی حل کنیم.”

این سمپوزیوم، سومین سمپوزیوم عمومی-خصوصی کره جنوبی-آمریکا است، که پس از سمپوزیوم‌های ۲۰۲۲ (پاسخ به سرقت ارزهای دیجیتال کره شمالی) و ۲۰۲۳ (پاسخ به پرسنل فناوری اطلاعات کره شمالی در خارج از کشور) برگزار می‌شود. حدود ۳۰۰ نفر، از جمله مقامات دولتی، بازرگانان خصوصی و کارشناسان از حدود ۴۰ کشور، از جمله وزارت امور خارجه ما و وزارت امور خارجه ایالات متحده (U.S. Department of State)، به صورت آنلاین و حضوری در این رویداد شرکت کردند.

در همین حال، مدیر لی (Director Lee) و معاون نماینده بیلی (Deputy Representative Bailey) روز قبل از سمپوزیوم در جلسه معاونین نمایندگان ارشد کره جنوبی و ایالات متحده برای امور هسته‌ای کره شمالی با یکدیگر دیدار کردند تا وضعیت شبه‌جزیره کره را ارزیابی کرده و به دقت برای سناریوهای مختلف تحریکات کره شمالی آماده شوند. علاوه بر سرقت دارایی‌های مجازی، دو طرف توافق کردند که به همکاری در مسدود کردن منابع مالی غیرقانونی کره شمالی، از جمله نیروی کار خارجی و انتقالات دریایی محصولات نفتی تصفیه‌شده، و همچنین همکاری نزدیک در روابط روسیه-کره شمالی ادامه دهند.

دیدگاه خود را درباره 40 درصد از بودجه توسعه تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی از دارایی‌های مجازی دزدیده‌شده است بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.