درخواست امارات از فرانسه برای ارائه پشتیبانی کنسولی فوری از پاول دوروف، مدیر اجرایی تلگرام

درخواست امارات از فرانسه برای ارائه پشتیبانی کنسولی فوری از پاول دوروف، مدیر اجرایی تلگرام
آنچه در این مقاله میخوانید

امارات متحده عربی (United Arab Emirates – UAE) درخواست خدمات کنسولی برای پاول دوروف (Pavel Durov)، مدیرعامل تلگرام (Telegram)، پس از دستگیری او در پاریس به اتهام جرایم سایبری را مطرح کرده است. فرانسه (France) در حال تحقیق درباره دوروف است که متهم به تسهیل فعالیت‌های غیرقانونی از طریق تلگرام شده است. روسیه (Russia) نیز به همین ترتیب در تلاش است تا از حقوق دوروف دفاع کند، اما گفته می‌شود که فرانسه همکاری لازم را نداشته است. تلگرام هرگونه تخلفی را رد کرده و از شیوه‌های مدیریت محتوا و رعایت قوانین اتحادیه اروپا (EU) دفاع می‌کند.

امارات متحده عربی خواستار حمایت کنسولی برای مدیرعامل تلگرام است که در فرانسه دستگیر شده است

امارات متحده عربی درخواست خدمات کنسولی برای پاول دوروف (Pavel Durov)، مدیرعامل تلگرام (Telegram)، پس از دستگیری او در روز شنبه در فرانسه به‌ دلیل تحقیقات درباره جرایم سایبری را ارائه کرده است.

وزارت امور خارجه امارات در بیانیه‌ای اعلام کرد: «امارات متحده عربی به ‌دقت پرونده شهروند خود، پاول دوروف، بنیان‌گذار تلگرام، که توسط مقامات فرانسوی در فرودگاه پاریس-لو بورژه (Paris-Le Bourget Airport) دستگیر شده است، را دنبال می‌کند.» در ادامه این بیانیه آمده است:

«امارات متحده عربی درخواست خود را به دولت جمهوری فرانسه ارائه کرده تا تمامی خدمات کنسولی لازم را به صورت فوری برای او فراهم کند.»

روز دوشنبه، دادستانی عمومی پاریس (Paris Public Prosecutor’s Office) اعلام کرد که پاول دوروف (Pavel Durov) در حال حاضر در بازداشت پلیس است و این موضوع بخشی از یک تحقیقات قضایی است که از ۸ جولای آغاز شده است. این تحقیقات شامل اتهامات جدی مانند همدستی در معاملات غیرقانونی، پورنوگرافی کودکان، قاچاق مواد مخدر و جرایم سایبری مختلف است. علاوه بر این، دوروف متهم به ارائه خدمات رمزارزی غیرمجاز شده است. همچنین، ادعا می‌شود که دوروف از اجازه دادن به مقامات فرانسوی برای نظارت بر مظنونین با استفاده از این اپلیکیشن خودداری کرده است. بسیاری بر این باورند که این اتهامات ممکن است به‌عنوان حمله‌ای به آزادی ارتباطات تلقی شود.

دوروف که در روسیه متولد شده است، در سال ۲۰۱۷ به دبی (Dubai) در امارات متحده عربی (United Arab Emirates – UAE) نقل مکان کرد، جایی که دفتر مرکزی تلگرام (Telegram) قرار دارد. او در فوریه سال ۲۰۲۱ به شهروندی امارات درآمد و در آگوست سال ۲۰۲۱ نیز تابعیت فرانسه را به دست آورد و به این ترتیب تابعیت اتحادیه اروپا (European Union) را نیز به دست آورد.

تلگرام (Telegram) هرگونه تخلف از سوی پاول دوروف (Pavel Durov) را رد کرده و تأکید کرده است که او «هیچ چیزی برای پنهان کردن ندارد» و این شرکت با قوانین اتحادیه اروپا (EU)، از جمله قانون خدمات دیجیتال (Digital Services Act)، همخوانی دارد. این پلتفرم از شیوه‌های مدیریت محتوای خود دفاع کرده و آن را «در حد استانداردهای صنعت و به‌طور مداوم در حال بهبود» توصیف کرده است. این شرکت همچنین اظهار داشت: «ادعای این که یک پلتفرم یا مالک آن مسئول سوءاستفاده از آن پلتفرم هستند، غیرمنطقی است.» جامعه TON نیز از دوروف حمایت کرده است.

روسیه نیز تلاش کرده است که به دوروف دسترسی پیدا کند. وزارت امور خارجه روسیه گزارش داد که سفارت این کشور در فرانسه درخواست توضیحاتی درباره بازداشت دوروف را ارائه داده است و تأکید کرده که این تلاش‌ها برای حفاظت از حقوق او صورت می‌گیرد. با این حال، این وزارتخانه اشاره کرد که فرانسه «همکاری نکرده است.» ماریا بوتینا (Maria Butina)، نماینده پارلمان روسیه، این بازداشت را محکوم کرده و دوروف را «زندانی سیاسی» و قربانی «شکار جادوگران توسط غرب» نامیده است.

نظر شما در مورد درخواست خدمات کنسولی امارات برای پاول دوروف، مدیر عامل تلگرام، و واکنش بین المللی به دستگیری او چیست؟ شما می‌توانید نظرات خود را در قسمت دیدگاه با ما به اشتراک بگذارید.

دیدگاه خود را درباره درخواست امارات از فرانسه برای ارائه پشتیبانی کنسولی فوری از پاول دوروف، مدیر اجرایی تلگرام بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.