معضل خرید برنج در ژاپن

معضل خرید وحشتناک برنج در ژاپن
آنچه در این مقاله میخوانید

تهدید یک زلزله بزرگ، طوفان‌های پی در پی، و تعطیلات ملی یک هفته‌ای، برخی ژاپنی‌ها را برای خرید برنج غذای اصلی این کشور به تکاپو انداخته است، در حالی که دولت سه‌شنبه از مردم درخواست می‌کند که از خرید وحشتناک خودداری کنند.

کارمند یکی از شعبه‌های سوپرمارکت زنجیره‌ای محبوب فرسکو در پایتخت ژاپن به خبرگزاری فرانسه گفت: ما در تابستان امسال فقط توانستیم نیمی از مقدار معمول برنج را تهیه کنیم و کیسه‌های برنج به سرعت فروخته می‌شود.

قفسه‌های برنج در برخی فروشگاه‌ها پس از هشدار دولت در این ماه از زمان لغو در مورد یک زلزله بزرگ و همچنین چندین طوفان و تعطیلات سالانه اوبون، خالی شد و انبارها جیره‌بندی شدند.

عوامل دیگر شامل برداشت کمتر ناشی از هوای گرم و کمبود آب و همچنین افزایش تقاضا در ارتباط با تعداد بی‌سابقه گردشگران خارجی است.

در یکی از فروشگاه‌های مواد غذایی در توکیو، تابلویی که توسط خبرگزاری فرانسه دیده می‌شود روی آن نوشته شده بود: برای اینکه بسیاری از مشتریان بتوانند خرید کنند، از شما می‌خواهیم روزانه یک کیسه برنج برای هر خانواده بخرید.

یکی از کارگران فروشگاه دیگری در توکیو گفت: ما اصلاً نمی‌توانیم برنج بخریم و هیچ چشم‌اندازی برای خرید به این زودی‌ها وجود ندارد.

ساکاموتو وزیر کشاورزی با تاکید بر اینکه وضعیت کمبود عرضه به تدریج برطرف خواهد شد، گفت: لطفاً در خرید خود خونسرد باشید و فقط مقدار برنج مورد نیاز خود را خریداری کنید.

برنج عمیقاً در فرهنگ ژاپن ریشه دوانده است و برداشت آن منظره این کشور را شکل داده است حتی در قرن هفتم به عنوان ارز مورد استفاده قرار گرفت. با مصرف سالانه هفت میلیون تن در سال، برنج پرمصرف‌ترین غذای اصلی کشور ژاپن است.

با این حال، مدتی است که تقاضا به دلیل کاهش جمعیت و تغییر عادات غذایی توسط بسیاری از ژاپنی‌ها به دلیل انتخاب گزینه‌های جایگزین کاهش یافته است.

ذخایر کشور در ژوئن کمترین میزان از سال 1999 بود که برای اولین بار داده‌های قابل مقایسه جمع آوری شد، اما مقامات معتقدند موجودی کافی است.

دیدگاه خود را درباره معضل خرید برنج در ژاپن بنویسید

عضویت در خبرنامه پی سی ام

در بیانیه دولت آمده است که قانون جرایم اقتصادی و شفافیت شرکتی اختیاراتی را ارائه می‌کند که به مقامات بریتانیا این امکان را می‌دهد تا “جنایتکاران سازمان‌یافته و کسانی را که به دنبال سوءاستفاده از اقتصاد باز بریتانیا هستند، هدف قرار دهند”.